چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: تئاتری‌ها در بین اهالی هنر یک ویژگی دارند که گویای آن است تئاتر یک هنر فرهیخته و باسواد است و مخاطب ارتباط زنده لحظه به لحظه با بازیگر را احساس می‌کند.

ایوبی

به گزارش فارس،  در تازه‌ترین اجراهای نمایش «هفت عصر هفتم پاییز»، مهمانان ویژه‌ای به تماشای آخرین اثر ایوب آقاخانی نشستند که از جمله آنها می‌توان به علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس؛ حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی و نیز نسیم ادبی و مریم امیرجلالی از بازیگران هنرمند کشور اشاره کرد.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس پس از تماشای این نمایش گفت: اگر بخواهیم تعبیری را برای مجریان این نمایش به کار ببریم، باید گفت به معنای واقعی کلمه حاملان تاریخ بودند؛ حاملان تاریخ دفاع مقدس در عین امانتداری.

وی گفت: نکته‌ای که در این تئاتر مشهود بود، آن است که مخاطب با هر طبقه و تفکری می‌توانست تاریخ را با امانتداری کامل در این نمایش دریافت کند.

رحیمی بیان کرد: من نیز به عنوان نماینده مجلس و رزمنده‌ای که افتخار حضور در میدان جنگ برای کشور و انقلاب را داشتم، با تمام وجود از تک‌تک عزیزان دست‌اندرکار در این اجرا تشکر می کنم و دست همه آنها را می بوسم و امیدوارم کارهای ارزشمند بعدی آنها را نیز بتوانم ببینم.

وی همچنین درباره وضعیت تئاتر گفت: در شرایطی که اهالی هنر مظلومانه تاریخ را با کمال هنرمندی به جامعه فعلی و نسل‌های جدید عرضه می‌کنند، شاهد تئاتری روی صحنه هستیم که مخاطب را از سال 96 به سال 61 و از تهران به خرمشهر می‌برد؛ یعنی در اوج هنرمندی تاریخ و جغرافیا و مکان و زمان را جابجا می‌کنند و تاثیرگذار هستند.

این نماینده مجلس افزود: ما به عنوان افرادی که مسئولیت داریم حتما قدردان این عزیزان هستیم. این قبیل کارها انگیزه بیشتری به ما می‌دهد تا فضاهای بیشتری را ایجاد کنیم که هنر تئاتر از مظلومیت بیرون بیاید و هنرمندان هم از امنیت حرفه‌ای، شغلی و روانی بیشتری برخوردار باشند.

همچنین حجت الله ایوبی درباره «هفت عصر هفتم پاییز» گفت: نمایش زیبایی بود که متن بسیار خوبی داشت و خیلی خوب ابعاد مختلف یک موضوع را به هم مربوط کرد تا جایی که من به عنوان مخاطب گذر زمان را احساس نکردم.

وی با بیان اینکه هر دو بازیگر بازی خوب و درخشانی داشتند و من احساس می‌کردم جمعیت هم آنها را همراهی می‌کردند، ادامه داد: خوشبختانه اهالی هنر وظیفه خود را در تمام رشته‌ها به خوبی انجام می‌دهند؛ دلیل آن هم استقبالی است که از کارهای آنها می‌شود ضمن آنکه تئاتری‌ها در بین اهالی هنر یک ویژگی دارند که گویای آن است تئاتر یک هنر فرهیخته و باسواد است و مخاطب ارتباط زنده لحظه به لحظه با بازیگر را احساس می‌کند.

رئیس سابق سازمان سینمایی افزود: این هنرمندان در حد توان خود سعی کردند شور و حس دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنند و دلیلش هم این است که امروز بعد از سالهای سال مخاطب دارند و همه مردم حاضرند با علاقه به تماشای کار آنها بنشینند.

مریم امیرجلالی بازیگر نیز با بیان اینکه تحت تاثیر بازی خوب بازیگران نمایش قرار گرفتم، گفت: کار بسیار عالی و آنقدر خوب بود که متاثر شدم و اشک ریختم. امیدوارم موفق باشند و کارهای خوبی از این گروه ببینیم.

وی ضمن خسته نباشید به گروه اجرای نمایش، درباره علت عدم حضور خود در تئاتر توضیح داد: من پیشنهادهای زیادی برای حضور در صحنه تئاتر داشتم اما آنها را نپذیرفتم؛ به این دلیل که سواد تئاتری ندارم. معتقدم وقتی هرکسی به خود اجازه دهد که روی صحنه حاضر شود شاهد وضعیت کنونی در تئاتر خواهیم بود که کیفیت آثار پایین آمده است در حالیکه تئاتر ما نیاز به آثار باکیفیتی نظیر «هفت عصر هفتم پاییز» دارد.

یادآور می‌شود نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» در دل داستانی عاشقانه نقبی به زاویه‌هایی از زندگی قهرمان ملی تاریخ جنگ ایران و عراق، شهیدمحمد جهان‌آرا می‌زند که رحیم نوروزی و لیلا بلوکات نقش‌آفرینان آن هستند و صدای محسن بهرامی بازی آنها را همراهی می‌کند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ کیوان معتمدی مشاور نورپردازی؛ وحید لک مشاور عالی پروژه؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست علی پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس؛ هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.

کد خبر 382914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha