همشهری آنلاین: کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار پایان فوری جنگ در یمن شد و گفت حقوق برابر شهروندی و توسعه دو گام ضروری برای حل بحران میانمار خواهد بود.

 کمیسر پناهندگان سازمان ملل: خواستار پایان فوری جنگ یمن هستیم

به گزارش ایرنا 'فیلیپو گراندی' در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در مقر سازمان ملل آخرین تلاش ها برای کمک به آوارگان مسلمان میانمار را تشریح کرد و درباره ناکامی سازمان ملل متحد در پایان دادن به جنگ یمن گفت که انتقادها به سکوت این نهاد بین المللی درباره جنایت های عربستان را در یمن وارد نمی داند.

  • دو گام برای حل بحران میانمار

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اشاره به سفر امروز خود به بنگلادش گفت که انجام این سفر برای ارزیابی وضعیت پناهجویان میانمار در بنگلادش اهمیت داشته و در جریان این سفر با مقام های آن کشور درباره بحران پناهندگان فراری از خشونت های میانمار گفت وگو خواهد کرد.

گراندی گفت: جامعه جهانی نیازمند برداشتن دوگام در خصوص بحران میانمار است. اولین گام، فراهم کردن منابع لازم برای پناهندگان بویژه در بنگلادش خواهد بود. این کشور بار بزرگی را برای میزبانی پناهندگان بر دوش کشیده است.

وی گام دوم را یافتن راه حلی برای خشونت ها در میانمار دانست و افزود: این راه حل در بیانیه های کمیسیون سازمان ملل زیر نظر 'کوفی عنان'، برای میانمار به شکل دقیق بیان شده است و آن چیزی نیست جز حق شهروندی برای همه مردم میانمار و توسعه در آن کشور.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در سفر به بنگلادش با مقام های میانمار دیدار خواهد داشت، گفت: من به آنجا به عنوان کمیسر پناهندگان می روم و دیداری در این سفر صورت نخواهد گرفت.

  • وضعیت بحرانی یمن

خبرنگار ایرنا از فیلیپو گراندی پرسید که سازمان ملل متحد به دلیل سکوت در خصوص جنایت های عربستان در یمن مورد انتقاد قرار گرفته است. در اینباره چه می گویید؟

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با رد این انتقادها گفت: من با این سخن موافق نیستم. بطور مثال معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه، همه جنایت های انجام شده از سوی همه طرف های درگیر را در یمن محکوم کرده است.

وی با ناگوار دانستن وضع آن کشور گفت: اوضاع پناهجویان در یمن بسیار بحرانی است و من در جریان جزئیات آن هستم. هنوز آن کشور پذیرای پناهجویان از سومالی است.

ایرنا در ادامه پرسید: اما سازمان ملل به دلیل برداشتن نام عربستان سعودی از لیست سیاه نقض کنندگان حقوق کودک، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

گراندی پاسخ داد: این موضوع در واقع مربوط به سیاست های داخلی سازمان ملل است و مرتبط با مسولیت من نمی شود.

خبرنگار ایرنا گفت: بنابراین شما این تصمیم را درباره عربستان سیاسی می دانید؟

وی در پاسخ گفت: ما می خواهیم این جنگ متوقف شود. این مهمترین اولویت ما در این مرحله است.

کد خبر 382972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha