همشهری آنلاین: رونمایی از سامانه موشکی بالستیک «خرمشهر» در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور حسن روحانی رییس جمهوری ایران در رسانه‌های روسی بازتاب گسترده یافت.

 موشک خرمشهر

به گزارش ایرنا، خبر رونمایی این مجموعه موشکی جدید بالستیکی ایران، روز جمعه مدتی نیز در صدر اخبار مهم موتور جستجوگر روسی «یاندکس» (رقیب گوگل آمریکایی) قرار گرفت که اهمیت فراوان این رویداد را برای مخاطبان روس زبان نشان می دهد.

  • خبرگزاری ایتارتاس:

خبرگزاری ایتارتاس در گزارشی نوشت: تهران از موشک جدید بالستیکی خود که قادر به حمل چند کلاهک و برد پروازی دو هزار کیلومتر است، رونمایی کرد.

در گزارش رسانه روسی آمده است: در رژه نظامی در تهران، علاوه بر این مجموعه موشکی نوین، پیشرفته ترین تسلیحات ایرانی نیز نمایش داده شد.

  • شبکه تلویزیونی لایف نیوز:

شبکه لایف نیوز در بخش های خبری امروز خود با نشان دادن صحنه هایی از رژه گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در تهران، گفت: ایران موشک بالستیکی جدید خود را با برد دو هزار کیلومتر رونمایی کرد.

رسانه روسی افزود: از مشخصات مهم مجموعه موشکی خرمشهر، توانایی حمل چند کلاهک است.

شبکه لایف نیوز یادآوری کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هم اعلام کرده که توانمندی نظامی این کشور ازجمله در عرصه موشک های بالستیکی افزایش خواهد یافت.

  • راشاتودی:

شبکه تلویزیونی راشاتودی در بخش های خبری امروز خود صحنه هایی از رژه تهران را نشان داد و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران در آیینی با شرکت روحانی از موشک بالستیکی جدید خرمشهر رونمایی کردند.

رسانه روسی همچنین از برد پروازی دوهزار کیلومتر و توانایی حمل چند کلاهک به عنوان توانمندی بالای مجموعه موشکی جدید ایران یاد کرد.

در این گزارش به نقل از سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضا هم به افزایش توانمندی موشکی ایران با مجموعه موشکی خرمشهر اشاره شده است.

  • ماسکوفسکی کامسامولتس

روزنامه پرشمارگان ماسکوفسکی کامسامولتس هم در اخبار آنلاین خود نوشت: ایران یک موشک دیگر را به نام خرمشهر و توان حمل چند کلاهک در رژه تهران رونمایی کرد.

«در این آیین نظامی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقام های نظامی بلندپایه این کشور حضور داشتند.»

رسانه روسی افزود: روحانی رئیس جمهوری ایران در این آیین تاکید کرد که هیچ کشوری نمی تواند مانع توسعه توانمندی موشکی تهران شود.

  • روس بالت:

خبرگزاری روس بالت نیز روز جمعه با بازتاب خبر رونمایی مجموعه موشکی خرمشهر، نوشت: ایران موشک بالستیکی جدیدی را طراحی کرده است که دارای برد دو هزار کیلومتر و توان حمل چند کلاهک است.

رسانه روسی نوشت: آمریکا به تازگی علیه 18 سازمان و شهروند ایرانی تحریم هایی را وضع کرده است که روحانی هم در مورد پیامدهای این اقدام هشدار داده است.

رونمایی از مجموعه موشکی بالستیکی خرمشهر در حدود 20 رسانه روسی ازجمله خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اینترنتی وزگلیاد و تارنمای ژورنالیستسکایا پراودا بازتاب یافت.

کد خبر 382978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha