مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

امروز نمایندگان مجلس درباره دکل‌های مخابراتی و برق فشار قوی که سرتاسر پایتخت را احاطه کرده‌ است، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

دکل های برق

تحقيقات زيادي در مورد مضر بودن اين دكل‌ها به نسبت فاصله‌شان از محل مسكوني شهروندان منتشر شده است اما اين موضوع محل اختلاف سازمان‌هاي مربوطه در شهرداري، وزارت بهداشت و مجلس است. هنوز تحقيق جامعي كه مورد اطمينان همه اين نهاد‌ها باشد، منتشر نشده است. اين بار عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اينكه ساماندهي دكل‌هاي برق فشار قوي از مطالبات جدي مردم تهران است، گفت: در مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۹ شاهد عبور اين دكل‌ها و نگراني مردم هستيم.

محسن عليجاني‌زماني در رابطه با اظهارات قائم‌مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر اينكه امواج مخابراتي بيش از حد مجاز نيست و اين امر در كميته‌اي با حضور نمايندگان وزارت بهداشت، ارتباطات، سازمان انرژي اتمي و نيروهاي نظامي بررسي شده است، گفت: كارشناسان بايد ميزان عوارض امواج مخابراتي، ماهواره‌اي و موبايل را بررسي كنند؛ بنابراين اگر كميته مذكور به نتايج كلي در مورد استاندارد بودن امواج رسيده باشد بهتر است وزارت بهداشت با قاطعيت به شهروندان پاسخگو باشد. وي با بيان اينكه ساماندهي دكل‌هاي برق فشار قوي يكي از مطالبات عمده و جدي مردم تهران از نمايندگان است، افزود: يكي از معضلات عمده در شهرهاي كشور به‌ويژه تهران عبور دكل‌هاي فشار قوي از مناطق مسكوني است كه در اين رابطه شاهد عبور اين دكل‌ها در مناطق 16، 17و 19هستيم؛ بنابراين نياز است شوراي شهر با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط به اين موضوع ورودي جدي داشته باشند و تمهيدات لازم را اتخاذ كنند. وي معتقد است كه نبايد از پشت‌بام‌ها براي نصب دكل موبايل استفاده كرد.

محمدنعيم اميني‌فرد، عضو ديگر كميسيون بهداشت نيز چندي پيش از وزارت بهداشت خواست كه يك‌بار و براي هميشه به‌صورت قاطع آسيب‌زا بودن يا نبودن دكل‌هاي مخابراتي را اعلام و دغدغه مردم را رفع كند. با اين حال وزارت بهداشت به مانند گذشته اعلام كرده است كه تشعشع اين دكل‌ها استاندارد بوده و هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند. حال بايد ديد نمايندگان در نخستين روز كاري خود پس از تعطيلات چه تصميمي خواهند گرفت.

کد خبر 383050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha