شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در حالی برگزار شد که سطح کیفیت و طراحی لباس‌های ارائه‌شده در آن، نسبت به نخستین دوره این نمایشگاه اُفت کرده است.

تجسمی

به گزارش ایسنا، از ۲۵۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، ۱۱۰ اثر در تالار وحدت به‌نمایش درآمدند. لباس‌هایی که بیشتر آن‌ها پیش از برگزاری این نمایشگاه، در بازار عرضه می‌شدند و نوآوری جدیدی در اکثر آن‌ها دیده نمی‌شود.

در بخش کودک و نوجوان، لباس‌های ارائه‌شده با طرحی از اسامی ائمه معصومین (ع) زینت داده شده‌اند، در حالی که پیش از این، این‌گونه لباس‌ها در بازار عرضه می‌شدند. در بخش لباس اجتماع بانوان نیز مانتوهای بسیار کمی به‌نمایش گذاشته شدند که یا با خط سبز، اشعاری مناسبتی روی آن‌ها چاپ شده بود یا با پارچه‌ای سبز تزیین شده بودند. لباس‌هایی که دوخت و حتی اتوی مناسبی هم برای نمایش در نمایشگاه نداشتند!

در بخش لباس مردان نیز پیراهن‌هایی از الیاف طبیعی که پیش از این در فروشگاه‌های لباس سنتی عرضه می‌شدند و همچنین تی‌شرت‌هایی که با همان طراحی اسامی ائمه معصومین (ع) یا اشعاری مناسبتی تزیین شده بودند، ارائه شدند. البته در این بین، لباس برخی اقوام هم که با پارچه مشکی دوخته شده بودند، به‌نمایش گذاشته شدند.

امسال در کنار لباس‌های نمایش داده‌شده، پیکسل‌هایی با چهره شهدای حرم، تصاویری از حرمین معصومین (ع) برای کودکان و بزرگسالان نیز دیده می‌شدند.  

لباس‌های ارائه‌شده در نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی نسبت به این دوره، از کیفیت بالاتری برخوردار بودند.

به علاوه، برای مردمی که از این‌ها لباس فقط برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) استفاده می‌کنند، قیمت لباس‌ها بالاست.

طبق آمار ارائه‌شده، ۱۵۰ اثر به دبیرخانه نخستین نمایشگاه «لباس عاشورایی» ارسال شد که حدود ۷۰ اثر در تالار وحدت به‌نمایش درآمد. آمارها نشان می‌دهد، امسال متقاضیان بیشتری به دبیرخانه نمایشگاه اثر ارسال کردند. براساس اعلام کارگروه ساماندهی مد و لباس حدود ۴۰ درصد از آثار رونمایی‌شده در دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، به بازار وارد شدند.

حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس - نیز یکی از مهمترین اهداف نمایشگاه لباس عاشورایی را تحقق زندگی به سبک ایرانی و اسلامی دانسته و گفته است که تلاش می‌کند آموزه‌های دینی را در جای جای زندگی ایرانیان برجسته کند.

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی اول مهرماه با معرفی سه برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر به کار خود پایان می‌دهد. باید منتظر بود و دید که آیا مردم از آثار به‌نمایش درآمده در این نمایشگاه، در مراسم عزاداری امام حسین (ع) استفاده می‌کنند؟

کد خبر 383141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha