همشهری آنلاین: در اتفاقی نادر و در شرایطی که معمولا فیلم‌های فریدون جیرانی با استقبال جشنواره‌های خارجی مواجه نمی‌شود، آخرین تجربه کارگردانی او در بخش مسابقه جشنواره شب‌های تیره تالین به نمایش درمی‌آید.

خفه‌گی

به گزارش همشهري آنلاين، «خفه‌گي» كه نخستين بار سال گذشته در بخش مسابقه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر شركت كرده بود، از 17 نوامبر تا سوم دسامبر در بخش مسابقه اصلي بيست و يكمين دوره شب‌هاي تيره تالين در استوني روي پرده مي‌رود.

فيلم تازه جيراني در حالي در اين جشنواره معتبر حضور مي‌يابد كه به احتمال فراوان اكران عمومي آن با نمايش در استوني همزمان خواهد شد.

نويد محمدزاده، الناز شاكردوست، پرديس احمديه، غلامحسين لطفى، احسان امانى و اسدالله يكتا با هنرمندى ماهايا پطروسيان و حضور افتخارى پولاد كيميايى بازيگران اصلي «خفه‌گي» هستند كه در جشنواره سي و پنجم برنده سيمرغ بلورين بهترين جلوه‌هاي ويژه ميداني شد. هر چند منتقدان و تماشاگران چندان جيراني و فيلم سياه و سفيد او را جدي نگرفتند و همين احتمال موفقيت آن را در اكران عمومي كم مي‌كند.

در بخش مسابقه رسمي بيست و يكمين جشنواره شب‌هاي تيره تالين فعلا حضور هشت فيلم از ايران، آلمان، هند، چين، ايتاليا، فنلاند، استوني و كره‌جنوبي قطعي شده و قرار است چند فيلم ديگر به اين بخش افزوده شوند. در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول هم 5 فيلم حضور دارند و فهرست كامل فيلم‌هاي هر دو بخش رقابتي نيمه اكتبر (اواخر مهر) اعلام مي‌شود.

سينماي ايران پيشينه‌اي پربار در جشنواره شب‌هاي تيره تالين دارد و آخرين بار سال گذشته بود كه «نفس» نرگس آبيار در بخش مسابقه آن به نمايش درآمد. ضمن اينكه سيدرضا ميركريمي هم داور بخش مسابقه فيلم‌هاي اول دوره بيستم بود.

کد خبر 383154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha