همشهری آنلاین: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: با کمتر از ۳۰ میلیون تومان می‌توان در بخش تعاون یک شغل ایجاد کرد. او بر ساماندهی اشتغال با تکیه بر ظرفیتهای تعاونی و واگذاری امور به خود مردم تاکید دارد.

Employment

سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر اشتغال چالش اصلی کشور به شمار می‌رود و همه دستگاه‌ها باید در جهت حل معضل بیکاری تلاش کنند و سهم خود را در ایجاد اشتغال بپردازند.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان، نیروهای تحصیلکرده‌ای هستند که دانش آنها بر پایه کتاب و محفوظات شکل گرفته ولی عملا از مهارتهای لازم برای ورود به فضای کسب و کار بی‌بهره‌اند که در این راستا تاسیس تعاونی‌های دانشجویی می‌تواند حضور جوانان و دانش آموختگان به بازار کار را تسهیل کند.

کلانتری با بیان اینکه میانگین ایجاد شغل در تعاونی یک چهارم میانگین اشتغال در دیگر بخشهای اقتصادی است، افزود: در بخش تعاون با کمتر از ۳۰ میلیون تومان می‌توان شاهد ایجاد یک شغل بود.

به گفته وی تعاونی‌ها، بنگاه‌های کوچک و متوسطی هستند که اشتغال ارزان قیمت و کم هزینه دارند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه توسعه تعاونی‌ها را در حل مشکل بیکاری موثر خواند و گفت: تعاونی‌ها در ساماندهی و به کارگیری ظرفیتهای کوچک نقش بسزایی دارند و همه بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی باید برای ایجاد اشتغال وارد عمل شوند.

وی در عین حال از ثبت و تشکیل ۵۰ شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها، تصدیگری دولت را به سمت خود جذب می‌کنند و موجب واگذاری امور به مردم می‌شوند که امیدواریم تعداد آنها تا پایان امسال به ۸۰ تعاونی برسد.

به گفته کلانتری در حال حاضر ۸۰۰ تعاونی روستایی ۱۸ هزار روستای کشور را تحت پوشش خود دارند که این خدمات می‌تواند توسط مردم ارائه شود.

معاون وزیر تعاون در پایان سهم بخش تعاون و بخش خصوصی در اقتصاد را کمتر از ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: باید هزینه‌های بالاسری دولت را با واگذاری تصدی‌ها و فعالیتهای اقتصادی و خدماتی به بخش‌های خصوصی و غیردولتی کاهش بدهیم و نقش دولت را به سمت وظایف حاکمیتی و نظارتی ببریم.

کد خبر 383243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha