همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: امیدوارم یاد نام و خاطره شهدا، منحصر به جلسات و سخنرانی‌ها نشود زیرا تمام زندگی ما مدیون آنها است و امیدوارم راه، اندیشه و یاد شهدا ادامه داشته باشد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید حسن هاشمی،  در اولین یادواره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی کشور افزود: شهدا قهرمانان ملی هستد و خانواده شهدا و ایثارگران، سرشار از عشق، ارادت، نشاط و طراوت هستند و آنها با خدا معامله کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای یاد شهدا نیازی به ناله و حزن نیست و اگر نیاز باشد برای ما نیاز است که از آنها فاصله گرفته ایم و قرآن کریم نیز می‌فرماید"هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند" بنابراین خانواده و فرزندان شهدا، از درگاه الهی ارتزاق می‌کنند و این می‌تواند بالاترین افتخار برای هر انسان باشد.

هاشمی تاکید کرد: شهدا، دنیا را رها و به آخرت و مسئولیت دینی، ملی، میهنی و اجتماعی خود به نحو احسن عمل کردند و مهم است که امروز، به عهد و پیمان خودمان با آنها وفادار بمانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز روز انجام کارهای بزرگ است، افزود: دشواری و بزرگی کارهای بزرگ امروز کشور کمتر از کارهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیست و مشکلات پیچیده و دشمنان هم مهیاتر هستند که باید با حفظ وحدت و اتحاد ملی و همدلی، این مشکلات را کاهش دهیم.

هاشمی با اشاره به وجود فراوان افراد ارزشمند، خدوم و خلاق در حوزه داروسازی در ایران، گفت: آنچه از فرمایشات امام خمینی(ره) آموخته ام این است که هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد اگر کارش را به درستی انجام دهد، تکلیف از او ساقط می‌شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: متاسفانه امروز کمتر شاهد اثر در حرکت‌های ملی و جمعی هستیم اما اخلاق انسانی، مقدمه ای است که انسان به لباس شهادت، جانبازی و افتخار خانواده شهید شدن و رفاقت با آنها نائل می‌شود. شهدای زیادی از حوزه داروسازی جان خود را در راه کشور و انقلاب فدا کردند که دکتر اصغری رییس سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از شهدای زنده و شهیدان دیالمه و مهدی محراب خانی نیز از دیگر شهدای این حوزه هستند که انسان‌های خودساخته و وارسته ای بودند.

هاشمی با بیان اینکه امروز نیازی به نشان دادن و ریا کاری نداریم، افزود: متاسفانه امروزه، نگاه‌ها ظاهری و مادی شده و نفاق نسبت به گذشته افزایش یافته اما دوستان و همکاران در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن می‌توانند بیشتر از گذشته به دولت که بخشی از نظام جمهوری اسلامی است، کمک کنند و بر عهد و پیمان خود با شهدا، باقی بمانند.

وزیر بهداشت به وجود مشکلات و گرفتاری‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اشاره و بر لزوم کمک همه افراد به دکتر اصغری رییس این سازمان تاکید کرد و گفت: مشکلات و گرفتاری های امروز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با انقلاب و اهداف آن سازگار نیست. نباید بی توجه باشیم که در این حوزه وسوسه و البته فداکاری، بسیار زیاد است بنابراین انتظار داریم که به حوزه درمان و دارو کمک کنید تا به افکار، اندیشه‌ها، آرمانها و اهداف شهدا نزدیک شویم و بتوانیم بخشی از انتظارات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را که چیزی جز ادامه راه شهدا نیست را برآورده کنیم.

هاشمی تاکید کرد: اساتید، فعالان و تولید کنندگان حوزه داروسازی می‌توانند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی، گام‌های بسیار موثر و مهمی بردارند و امیدوارم که گوش ما، شنوا باشد تا راه صحیح را تشخیص بدهیم. خوشحالیم که فعالان حوزه سلامت و داروسازی، بیشتر از اینکه به خودشان فکر کنند، به فکر کشور، اعتلا و پیشرفت آن و منافع ملی هستند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در جامعه پزشکی نیز مانند سایر اقشار و صنوف جامعه، معدود افرادی هستند که بیشتر به فکر منافع شخصی خودشان هستند و در چندین مقطع، پر سر و صدا بوده اند و تابلوهای ظاهر فریبی در دست داشته و از شهدا و انقلاب هم سخن گفته اند اما مهم میدان عمل است که در آن، سره از ناسره تشخیص داده می‌شود.

هاشمی از مدیران و مسئولان وزارت بهداشت خواست تا بیشتر به خانواده‌های شهدا سر کشی کنند و گفت: من شرمنده می‌شوم که دوستان و همرزمان شهیدم در دوران دانشجویی و دفاع مقدس، فراموش شوند و این از کوتاهی ما است که به ظواهر و مادیات بیشتر اهمیت می‌دهیم بنابراین مدیران و مسئولان وزارت بهداشت به دیدن خانواده‌های شهدا بروند زیرا علاوه بر انجام تکلیف، باعث تقویت ایمان در مدیران می‌شود.

کد خبر 383267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha