همشهری آنلاین: اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر، دو گزینه نهایی برای انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر را به رئیس جمهوری معرفی کردند.

جلسه برای تعیین رییس جمعیت هلال احمر

به گزارش مهر، جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر برای انتخاب دو گزینه نهایی ریاست جمعیت هلال احمر تشکیل شد که در نهایت دکتر علی اصغر پیوندی با ۱۱ و مصطفی محمدیون با ۹ رای، برای کسب این جایگاه به رئیس جمهوری معرفی شدند.
هر ۱۶ عضو شورای عالی هلال احمر می توانند به دو گزینه رای بدهند.

در حال حاضر دکتر سیدامیرمحسن ضیائی ریاست جمعیت هلال احمر را بر عهده دارد.

دکتر پیوندی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر است.

  • تقدیر از خدمات رئیس جمعیت هلال احمر

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا نوروزی عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر به نمایندگی از اعضای شورای عالی از تلاش ها و زحمات دکتر سید امیر محسن ضیائی در مدت زمان ریاست جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر کرد و گفت: دکتر ضیائی دارای شخصیتی والا بوده و مدیری گرانقدر، خوش فکر، مدبر و آینده نگر است و در مدت ریاست بر جمعیت هلال احمر خدمات زیادی را در این نهاد مردمی به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری بسیار عالی دکتر ضیائی با اعضای شورای عالی جمعیت هلال احمر اظهارکرد: دکتر ضیائی علاوه بر همکاری و مشارکت مستمر اعضای شورای عالی، جلسات مشورتی متعددی با اعضای شورا برگزار می کرد که امیدواریم مدیریت آینده جمعیت نیز به همین گونه عمل کرده و با برنامه های مشخص شده به خصوص برنامه پنجساله ای که شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز آن را تصویب کرده است، کارنامه درخشانی را برای جمعیت هلال احمر رقم بزند.

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با اشاره به اینکه در این دوره کاری بیشترین ارتباط و همکاری با جمعیت هلال احمر صورت گرفته است، افزود: بعنوان رئیس ستاد مدیریت بحران کشور شهادت می دهم مدیریت هوشمندانه، روابط بسیار خوب و اشتیاق و روحیه ایثارگرانه خدمت دکتر ضیائی در طی مسئولیت‌شان مثال زدنی است و از ایشان تقدیر و تشکر می کنم؛ چرا که با وجود همه مشکلات موجود بخصوص در بحث بودجه، مدیریت بسیار خوبی در زمینه ارائه خدمات و مدیریت بحران داشت و این مطالب می تواند به عنوان سخنان بنده در جایگاه مسئولیتی مدیریت بحران ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریتی دکتر ضیائی ، هرگاه کمکی از هلال احمر خواستیم قبل از هر دستگاهی در صحنه حضور داشته و با تمامی امکانات مشغول امدادرسانی و خدمت به مردم بوده، تصریح کرد: علاوه بر این، جمعیت هلال احمر با چالش های مالی بسیاری در این دوره مواجه بود که با وجود همه آنها با تلاش های خالصانه، مخلصانه و مدبرانه مدیریت این نهاد مردمی، شاهد مدیریت بسیار هوشمندانه در برنامه ریزی و همچنین هزینه کرد بسیار مناسب در تمامی اقدامات بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه با اشاره به ورود همزمان خود و دکتر ضیائی به جمعیت هلال احمر، از زحمات و خدمات دکتر ضیائی در این دوره تقدیر کرد و افزود: در طول ریاست دکتر ضیائی و به غیر از ارتباطات ضروری و مستمر هر ۱۵ روز یک بار در جلسه ای مفصل به مسائل موجود در هلال احمر می پرداختیم.

وی با تاکید بر اینکه دکتر ضیائی انسانی بسیار متدین بوده و به قوانین نیز التزام عملی داشت، خاطرنشان کرد: وی هیچگاه خارج از قانون عمل نکرد؛ جمعیت را برنامه محور اداره کرد و جنبه های شخصی، گروهی و حزبی نیز در دوره ریاست دکتر ضیائی در جمعیت جایی نداشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دکتر ضیائی شخصیتی علمی بوده و در دوره ریاست خود در هلال احمر به مسائل بین الملل توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: در این دوره، جایگاه هلال احمر ایران در سطح دنیا ارتقا پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: علی رغم اینکه در این دوره به دلیل مشکلات دولت، هلال احمر در مضیقه مالی قرار داشت و تعبیر همیشگی بنده این است که ما در خشکسالی آمدیم، اما دکتر ضیائی به امور مربوط به امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر، توجه ویژه داشت. وی مجموعا مدیر و عضو فعال، زحمتکش و تمام وقت خود را صرف اداره امور جمعیت کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله جمعیت در دوره ریاست دکتر ضیائی، تاکید کرد: برنامه راهبردی هلال احمر، برنامه جامعی است که نواقص محدود آن، ان شاءالله در مسیر اجرا برطرف خواهد شد.

جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با موضوع انتخاب رئیس هلال احمر، با حضور حداکثری اعضا در ساختمان صلح تشکیل شد که دکتر محمدجواد ظریف به دلیل ماموریت خارج از کشور و دکتر بامری از اعضای شورای عالی در این جلسه حضور نداشتند.

کد خبر 383287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha