همشهری آنلاین: سی‌ونهمین شماره ماهنامه قلک (ویژه ۳ تا ۷ ساله‌ها) با داستان‌های آموزشی کودکانه برای آموزش خردسالان در برابر کودک‌آزاری منتشر شد.

قلک

آنچه در قلک شماره 39 مهرماه 1396 می‌خوانید، عبارتند از:

قصه‌های من وبچه‌هام: در این قسمت از قصه‌های من و بچه‌هام به موضوع متفاوتی اشاره شده و در قالب داستان سعی می‌شود به کودکان آموزش داده شود که چگونه در برابر کودک‌آزاری‌های جنسی از خودشان محافظت کنند.

قصه‌های من: در این بخش، داستان شایلین با موضوع مراقبت از خود در مواجهه با غریبه‌ها درج شده است. شایلین بر اثر بی‌احتیاطی وارد خیابان می‌شود و راه خانه را گم می‌کند. او به یاد دارد که نباید با غریبه‌ها صحبت کند اما پلیس پیدا نمی‌کند تا به او بگوید گم شده است. برای همین راهکار دیگری به ذهنش می‌رسد.

ببین و بگو و بشنو: در این صفحه از ماهنامه که شامل تصاویر دنباله‌دار است، از کودکان خواسته می‌شود بر اساس داستانی تصویری، خودشان قصه تعریف کنند و قصه‌ها را برای ماهنامه بفرستند.

شغل‌ها: در این شماره از ماهنامه قلک، معرفی شغل «گل‌فروش» را می‌خوانید که شامل داستان «دسته گلی برای داماد»، «بازی شغل» و شعر «زنبور گل‌فروش» است.

خدای مهربون، آپارتمان مدادی، خوب فکر کن، کتاب خوب و بیا بازی، حمام مخصوص و... دیگر عناوین این شماره ماهنامه قلک را تشکیل می‌دهند.

نویسندگان و شاعران این شماره عبارتند از: ناصر کشاورز، معصومه یزدانی، مریم زرنشان، زهرا شاهی، زهرا جلائی‌فر، مریم اسلامی، شهرام شفیعی و منصوره عرب‌خراسانی.

تصویرگران و عکاسان قلک 39 عبارتند از: طاهره شمسی، مهدیه صفایی‌نیا، نرگس هاشمی، شهرام شیرزادی، سمیه عباسی، سارا طبیب‌زاده، الهه بهین، سام سلماسی، ویدا کریمی.

طرح روی جلد این شماره کاری است از مهناز سلیمان‌نژاد.

زهرا موسوی و معصومه یزدانی کارشناسان شعر و داستان این نشریه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل‌های صوتی شعرها و داستان‌های قلک را به‌صورت رایگان با خرید نشریه بشنوند.

تلفن 88904616 و کانال تلگرامی @qollakmag برای اشتراک این نشریه فعال است.

کد خبر 383305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha