در پی درج خبر افزایش گوگرد در بنزین توزیعی تهران در همشهری، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که وجود مشکل فرایندی در واحد کاهش میزان گوگرد پالایشگاه امام خمینی شازند دلیل اصلی افزایش نگران‌کننده گوگرد بنزین توزیعی در تهران بوده است.

بنزین

هفته گذشته نتايج گزارش پروژه پايش كيفيت سوخت شهر تهران در تابستان 1396منتشر شد و نشان داد كه در سوخت بنزين عرضه شده در جايگاه‌هاي پايتخت، عدد اكتان پايين و محتواي گوگرد و بنزن بالاست. در گزارش پروژه پايش كيفيت سوخت شهر تهران در تابستان 1396آمده بود كه گوگرد موجود در بنزين سوپر تهران 90تا 100قسمت در ميليون است و بنزين يورو4، 130تا 140قسمت در ميليون اما حد مجاز آن 50قسمت در ميليون است.

شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران پس از انتشار نتايج اين گزارش، اطلاعيه‌اي رسمي درخصوص علل افزايش نگران‌كننده گوگرد بنزين تهران صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده: به‌منظور كنترل كيفيت و نظارت دقيق‌تر بر كيفيت بنزين يورو4توزيعي در كلانشهرها، نهايت تلاش به‌عمل آمده كه مبدا ارسال بنزين مشخص و بدون تغيير باشد.

در اين راستا توزيع بنزين يورو 4در تهران از ابتداي زمستان سال 1392تا حال حاضر صرفاً از پالايشگاه امام خميني شازند تأمين شده كه بنزين يورو 4توزيعي در تهران همواره با بنزن كمتر از يك درصد و گوگرد كمتر از 50جزء در ميليون بوده است.البته در بازه زماني بسيار كوتاهي در تابستان سال‌جاري با توجه به مشكل فرايندي واحد كاهش ميزان گوگرد، در بنزين توليدي پالايشگاه مزبور ميزان گوگرد در محدوده 75جزء در ميليون توليد و توزيع شده كه با رفع مشكل فوق هم‌اكنون ميزان گوگرد بنزين توليدي پالايشگاه كمتر از 50جزء در ميليون است.

کد خبر 383312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha