همشهری آنلاین: برنامه‌های پروازی ایرلاین‌های ایرانی به کردستان عراق متوقف شد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه روز گذشته (يكشنبه دوم مهرماه) شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد با موافقت این شورا و پس از درخواست دولت رسمی عراق، کلیه پروازها به مقصد یا از مبدأ کردستان عراق متوقف می‌شود و حتی پروازهای این منطقه اجازه عبور از آسمان ایران را ندارد، شرایط امروز ایرلاین‌های ایرانی حاکی از آن است که پروازهای برنامه‌ای به این منطقه نیز متوقف شده‌اند.

طبق اطلاعات موجود چند ایرلاین ایرانی به مقصد یا از مبدأ شهرهای اربیل و سلیمانیه پروازهای برنامه‌ای داشتند اما با توجه به اتفاقات به وجود آمده تا اطلاع ثانوی پروازهای این ایرلاین‌ها به کردستان عراق متوقف خواهند بود.

به نظر می‌رسد با توجه به این که شورای عالی امنیت ملی متوقف شدن پروازها را اعلام کرده، از سرگیری دوباره این برنامه‌های پروازی نیز احتیاج به تایید مجدد این شورا دارد.

با وجود مخالفت‌های صورت گرفته از صبح امروز بارزانی اعلام کرده همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت عراق را اجرایی می‌کند و ظرف ۲۴ ساعت آینده نخستین نتیجه‌ها از این همه‌پرسی اعلام خواهد شد.

دولت عراق به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخالفان برگزاری این همه‌پرسی روز گذشته از ایران خواسته بود محدودیت‌هایی در حوزه پرواز در اقلیم کردستان اجرایی کند.

پس از قطعنامه ۱۹۲۳ لوزان کردها هیچ امکانی برای تاسیس کشور در اقلیم‌های مشترک محل زندگی خود نداشتند.

کد خبر 383382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha