همشهری آنلاین: نشریه نیوزویک در نوشتاری با اشاره به پرونده رسوایی‌های برخی از دولتمردان آمریکایی، دولت کنونی آمریکا را «فاسدترین دولت تاریخ این کشور» خواند.

 نیوزویک: دولت ترامپ فاسدترین دولت تاریخ آمریکا است

به گزارش ایرنا، در بخشی از این مطلب آمده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمان مبارزات انتخاباتی سال 2016 در گفت وگو با نیویورک تایمز، هواپیمای بوئینگ 757 شخصی خود را «توسعه ای از نشان تجاری ترامپ» دانست؛ هرچند این هواپیما مدلی از رده خارج بود و به گفته نیویورک تایمز «برای مردی که سود خالص خود را برابر با 11 میلیارد دلار می داند، انتخاب عجیبی بود»، اما از سوی دیگر غول پیکر بود، داخل آن طلاکاری شده بود و به حامیان ترامپ، پیام قدرت و پرستیژ می فرستاد؛ به عبارت دیگر قراضه بود ولی هدف مورد نظر را تامین می کرد.

باور احمقانه ترامپ به این امر که جت های شخصی سمبلی از تجمل هستند، این امر را که تعداد قابل توجهی از اعضای کابینه وی از تام پرایس وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت و استیون منوچن وزیر خزانه داری گرفته تا اسکات پروییت رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست در حوزه سفرهای هوایی رسوایی هایی به بارآوردند، توجیه می کند.

نیوزویک ادامه داد: دولت آمریکا از افرادی پاک با قابلیت های بالا نیز برخوردار است که از آن میان می توان به ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع، جان کلی رئیس ستاد مشترک و نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اشاره کرد. هوپ هیکس رئیس ارتباطات جدید کاخ سفید نیز در میان روزنامه نگارانی که با وی کار می کنند، از کارنامه خوبی برخوردار است. اما این افراد از استثناها هستند. آن دوره را به خاطر دارید که افرادی جدی و معتبر ترامپ را با برخی از بدترین دیکتاتورهای قرن بیستم مقایسه می کردند؟ آن ها نیز به مانند افرادی که به ترامپ رای دادند، آن چه وی به زبان می آورد را باور می کردند. حتی اگر ترامپ واقعا بخواهد به رهبر عزیز ما بدل شود، تحقق این امر مستلزم تعهدی بی حد و حصر است که نه ترامپ و نه سوگلی هایش از آن برخوردار نیستند.

نیوزویک در ادامه با اشاره به دزدی های دولتمردان آمریکایی تصریح کرد: « گویی دار و دسته ترامپ فراموش کرده اند که وظیفه دارند به «آمریکایی های فراموش شده» خدمت کنند. نمی توان مانند پرایس 24 بار با جت شخصی پرواز کرد و همچنان چنین ادعایی داشت. سفرهای این چنینی در مجموع 300 هزار دلار هزینه دارد و ما(مردم آمریکا) این هزینه را پرداخته ایم. پس از آن نوبت منوچن می رسد که بیش از 300 میلیون دلار سرمایه دارد. احتمالا به فکرتان رسیده است که وی دستکم می تواند جت بلوی مینتی برای خود دست و پا کند اما زمانی که می توان چیزی را به طور رایگان در اختیار داشت چه کسی حاضر به پرداخت هزینه آن می شود. به تازگی دریافتیم که منوچن قصد داشته تا از هواپیمایی دولتی برای سفر ماه عسل خود و همسرش به دور اروپا استفاده کند. این پرواز برای مالیات دهندگان ساعتی 25 هزار دلار تمام می شد. برخی از عاملان حکومتی عاقل این درخواست را رد کردند اما ماه ها بعد منوچن و همسرش توانستند با یک جت دولتی برای تماشای خورشیدگرفتگی به شهر لکسینگتون در ایالت کنتاکی پرواز کنند. جزئیات این سفر محفوظ ماند اما همسرمنوچن در اینستاگرام خود نسبت به زندگی مجلل خود فخر فروخته و بر مادری از ایالت پورتلند که به خودنمایی های وی انتقاد کرده بود، تاخت. این مشاجره توجه و خشم قابل پیش بینی ای را برانگیخت. کشف آن چه این زوج در لکسینگتون انجام دادند به بازرس کل خزانه داری آمریکا که مسئولیت تحقیقات در این زمینه را برعهده دارد واگذار می شود.

در ادامه این مقاله آمده است: آیا دولت جدید آمریکا فاسدترین دولت در تاریخ ایالات متحده آمریکا است؟ حداقل رابرت دالک تاریخ نگار ریاست جمهوری و نویسنده کتاب جدید زندگی سیاسی فرانکلین دی. روزولت، چنین فکر می کند. دیون ستون نویس واشنگتن پست نیز به پرهیز رئیس جمهوری در واگذاری اختیار زمین های گلف و هتل هایش که به طور قابل پیش بینی به مراکز سوء استفاده از نفوذ و قدرت بدل شده اند اشاره کرده و بی لیاقتی و فساد دولت ترامپ را عجیب نمی داند.

وی در این باره می گوید: «وقتی به حکومت به عنوان یک مؤسسه احترام نگذارید» به قوانین و هنجارهایی که قدرت ریاست جمهوری را محدود می کنند «تمکین» نخواهید کرد. در نتیجه با ترامپ و کابینه دزد وی روبه رو خواهیم شد که در نزد بازرسان کل پرونده دارند.

کد خبر 383409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha