سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثاری هنری به ارزش ۱۵ میلیون دلار در حراجی کریستیز شانگهای چین به فروش رفتند.

تجسمی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ در حراجی پائیزی آثار هنری که در شهر شانگهای چین برگزاری شد، آثاری با مجموع ارزش حدود ۱۵ میلیون دلار به فروش رفتند. در این میان، یک نقاشی اثر «ژائو ووکی» هنرمند انتزاعی چین به قیمت بیش از پنج میلیون دلار، بالاترین قیمت را به خود اختصاص داد.

مسئولان برگزاری حراجی کریستیز شانگهای اعلام کردند، مجموع فروش ۱۴.۸ میلیون دلاری (۹۸.۵ میلیون یوان) این حراجی با ۳۵ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است.

نقاشی اثر «ژائو ووکی» با عنوان «Diptyque» با فروش پنج میلیون دلاری‌اش (۳۳.۵ میلیون یوان) رکورد بالاترین قیمت آثار هنری را که تا کنون در حراجی کریستیز شانگهای به فروش رفته است، به نام خود ثبت کرد.

در میان آثار هنرمندان غربی نیز مجسمه «فیل پیروزی» اثر «سالوادور دالی» با قیمت ۱۳.۲ میلیون یوان (۱.۹۸ میلایون دلار) بالاترین قیمت را به خود اختصاص داد.

«شارلوت لیو» مدیر حراجی کیرستیز شانگهای گفت: ما در این حراجی هم آثار هنرمندان تثبیت‌شده و مطرح و هم هنرمندان جوان را به مخاطبان بین‌المللی ارائه دادیم و شاهد استقبال خوب خریداران چینی و بین‌المللی بودیم.

«حراجی کریستیز» بزرگترین خانه حراج در دنیاست در سال ۱۷۶۶ میلادی توسط «جیمز کریستی» در بریتانیا بنا نهاده شد و اکنون دفاتر اصلی آن در لندن و نیویورک قرار دارند.

کد خبر 383577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha