همشهری آنلاین: به رغم افزایش تعداد پانداهای بزرگ‌جثه، زیستگاه‌های مناسب این گونه جانوری رو به کاهش است.

کاهش زیستگاه‌، تهدیدی جدی برای پانداها

به گزارش ایسنا، کارشناسان حیات وحش اظهار داشتند: جنگل‌هایی که پانداها در آنها زندگی می‌کنند از سال ۱۹۸۸ که به عنوان گونه‌ در معرض خطر فهرست شده در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند.

سال گذشته پانداهای بزرگ‌جثه از جایگاه گونه‌های در معرض خطر انقراض به وضعیت آسیب‌پذیر در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) تغییر موقعیت دادند اما با این وجود از بین رفتن زیستگاه‌های مناسب، تهدید جدی‌تری برای این گونه جانوری به حساب می‌آید.

کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: در این مطالعه توانستیم وضعیت پانداهای بزرگ‌جثه را از طریق تصاویر ماهواره‌ای ارزیابی کرده و سپس با استفاده از این اطلاعات به پیشنهاداتی دست پیدا کردیم تا نشان دهیم چگونه می‌توان این گونه‌های در معرض خطر را بهتر مدیریت کرد.

سال گذشته انتشار خبر خارج شدن اسم این گونه جانوری از فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض به تیتر اول اخبار در جهان تبدیل شد زیرا تعداد این جانور افزایش پیدا کرده بود.

هرچند با توجه به این که تنها حدود ۱۸۰۰ قلاده پاندا در حیات وحش باقی مانده، ساخت مناطق حفاظت شده جدید و گسترش حفاظت‌گاه‌های موجود برای بقای حیات آنها ضروری است.

کد خبر 383652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha