همشهری آنلاین: مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شرایط کیفی هوای برخی مناطق شهر تهران طی امروز به دلیل افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و انتظار می‌رود این شرایط تا فردا تداوم داشته باشد.

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است

به گزارش ايسنا، حسین شهبازی اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد، هوای تهران در برخی ساعات امروز همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی- جنوب‌شرقی خواهد بود. با افزایش میزان ناپایداری جوی طی فردا به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود.

وی با بیان این که در برخی ساعات بعد از ظهر فردا وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: این شرایط پابرجا نیست و در روز جمعه از سرعت وزش باد کاسته می‌شود و تنها در برخی ساعات، وزش باد مؤثر انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که دما تا فردا افزایش جزیی می‌یابد و سپس تا پایان هفته روند کاهشی خواهد داشت، گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ساعت ۸ امروز با شاخص ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

کد خبر 383685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha