همشهری آنلاین: منابع امنیتی تایید کرده‌اند که در حمله انتحاری به مسجد شیعیان در شمال کابل، پنج نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

کابل

ایسنا نوشت: نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور گفته است، فرد بمبگذار ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه بعد از ظهر امروز (جمعه) کمربند انفجاری خود را در مسجد کوچه هفتم محله قلعه فتح‌الله منفجر کرد.

او افزوده است که یک فرد مشکوک دیگر هم در محل انفجار بازداشت شده است.

پیشتر اسماعیل کاووسی، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان از انتقال دو جسد و ۱۰ زخمی به بیمارستان‌ها خبر داده بود.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان این انفجار را حمله به نمازگزاران خوانده و در اعلامیه‌ای نوشته که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری آن را محکوم کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، غنی گفت: وحدت مذاهب و همبستگی مردم افغانستان در جهان به مثابۀ یک الگو و نمونه تلقی می‌شود و تروریست‌ها باید بدانند که انجام اعمال ضددینی و بشری آنها هیچ تأثیر منفی بر هم‌نظری و وحدت مردم مسلمان افغانستان نمی‌گذارد، بلکه هر روز اتفاق و اتحاد ملت ما تقویت می‌یابد."

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

گروه طالبان گفته که این انفجار کار گروه نیست.

خبر این انفجار در حالی گزارش می‌شود که به تازگی فرماندهی نظامی کابل از تامین امنیت در مراکز مذهبی این شهر در روزهای عزاداری محرم خبر داده است.

پیشتر سرور دانش، معاون ریاست جمهوری هم اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی و مردم برای تامین امنیت اماکن مذهبی شیعیان آماده شده‌اند.

به این منظور صدها نفر از اهالی نزدیک به اماکن مذهبی شیعیان برای همکاری با نیروهای امنیتی در تامین امنیت مسلح شدند و آموزش دیدند.

منابع امنیتی گروه داعش را تهدید اصلی در قبال اماکن مذهبی شیعیان می‌دانند، گروهی که اهداف فرقه‌گرایانه آشکاری دارد.

کد خبر 383765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha