همشهری آنلاین: یک دیپلمات پیشین آمریکایی در اظهاراتی نخ‌نما بار دیگر گفت که برجام ارزش حفظ کردن ندارد.

ایسنا نوشت: جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در صفحه توییتر خود نوشت: ترامپ نباید گول کسانی را بخورد که می‌خواهند برجام را حفظ کنند. این توافق ارزش حفظ کردن را ندارد.

این سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل پیش از این طرحی را ارائه داده بود که به ادعای وی، دونالد ترامپ می‌تواند از طریق آن، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

وی همچنین با بیان این‌ که مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای، آن گونه که ترامپ می‌گوید، کاری غیرممکن است، تأکید کرده بود: دولت ترامپ باید از برجام خارج شود؛ چرا که حتی بازنگری این توافق به ضرر منافع ملی آمریکا است.

بولتون گفته بود: ترامپ به طور کامل با توافق هسته‌ای که در دولت قبلی آمریکا به امضا رسید، مخالف است. وی با اشاره به اقدام دولت ترامپ مبنی بر بازنگری سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران، گفت: حتی در زمان انجام این بازنگری کنگره به اقدامات خود ادامه می‌دهد و به دنبال تصویب تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران است. این تحریم‌ها هیچ ارتباطی با مسئله هسته‌ای ندارد اما تهران تلاش خواهد کرد چنین ارتباطی را پیدا کند.

پیش‌تر محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با گاردین هشدار داد که در صورتی که اروپا و دیگر کشورها با تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران پس از خروج از برجام مقابله نکنند، ایران با سطح بسیار‌ بالاتری غنی‌سازی اورانیوم را از سر می‌گیرد.

کد خبر 383775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha