شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پرس قیمه نذری به گفته رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس قیمتی بین ۹۰۰۰ تا چهارده هزار تومان دارد.

ایسنا نوشت: در سال‌های اخیر مرسوم شده است که رستوران‌های مختلف در ایام عزاداری نسبت به پخت غذاهای نذری اقدام کرده و برای هیات‌ها و تکایای مختلف مسئولیت این بخش را بر عهده می‌گیرند. بر همین اساس کم نیستند نذری‌هایی که با اسم و تبلیغات رستوران‌های مختلف توزیع می‌شوند.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در گفت‌وگویی با ایسنا در این باره اظهار کرد: در ایام عزاداری ماه محرم معمولا همکاران ما خدمات مربوط به نذورات را نیز قبول می‌کنند که البته در اکثر موارد برای این سفارشات هزینه پخت و پز دریافت نشده و همکاران ما تنها هزینه مواد اولیه را دریافت می‌کنند.

علی‌اصغر میرابراهیمی در عین حال گفت: گاه نیز ممکن است نذورات مربوط به صاحبان رستوران‌ها باشد اما به هرحال در این ایام واحدهای فعال در صنف ما بر اساس توان خود برای ارائه خدمات پخت و پز مجالس تلاش می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: از نظر قیمت نیز هر واحد صنفی قیمت‌های خاص خود را دارد که این قیمت‌ها بر اساس مواد اولیه‌ای که در طبخ غذا مورد استفاده قرار گرفته تعیین شده و سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر روی آنها نظارت دارد.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس با بیان اینکه معمولا مواد اولیه مورد استفاده در رستوران‌ها دارای فاکتور هستند، توضیح داد:بر اساس نرخ‌های تامین مواد اولیه و قیمت تمام شده برای واحد مربوطه، هر واحد می‌تواند رقمی معادل ۲۰ درصد را به عنوان هزینه‌های سربار و ۲۰ درصد را به عنوان سود لحاظ کرده و قیمت فروش خود را تعیین کند.

میرابراهیمی با تاکید مجدد بر متنوع بودن قیمت انواع غذاها بر اساس مواد اولیه‌ای که در آنها مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به طور معمول هر پرس قیمه بر اساس مواد استفاده شده قیمتی بین ۹ هزار تا ۱۴ هزار تومان دارد که این رقم در زرشک پلو با مرغ به حدود ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان می‌رسد. قیمت هر پرس قرمه سبزی نیز تقریبا معادل قیمت یک پرس قیمه خواهد بود و در صورت بروز هرگونه تخلف در قیمت‌گذاری واحدها مردم می‌توانند موضوع را از طریق اتحادیه پیگیری کنند.

کد خبر 383786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha