دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا "سرکوب وحشیانه" حامیان رفراندوم استقلال ممنوعه در کاتالونیا توسط پلیس اسپانیا را به شدت محکوم کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتقاد شدید از اقدام‌هاي "سرکوب‌گرانه" دولت اسپانیا، ماریانو راخوی، نخست‌وزیر این کشور را "دیکتاتور" خواند.

مادورو در یکی از کانال‌های تلویزیونی دولتی ونزوئلا گفت: من در امور کاتالونیا، اسپانیا یا هر کشور دیگری دخالت نمی‌کنم اما این رخدادهای بین‌المللی بسیار مهم هستند. سرکوب انجام شده در کاتالونیا، بسیار وحشیانه بود چرا که مردم به صورت صلح‌آمیز و آرام رفتار می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور ونزوئلا با شبیه دانستن رخدادهای اخیر در کاتالونیا به دوران دیکتاتوری ژنرال فرانکو در سال‌های 1939 تا 1975 ادامه داد: چه کسی دیکتاتور است؟ نیکلاس مادورو یا راخوی که خونریزی، باتوم و ضرب و شتم مردم را انتخاب کرده است؟

مادورو از سوی اپوزیسیون ونزوئلا به سرکوب خشن در جریان اعتراض‌ها در بازه زمانی آوریل تا ژوئیه سال جاری میلادی متهم است که در آن 125 تن کشته شدند.

روابط میان مادرید و کاراکاس در پی تشکیل مجلس موسسان برای تغییر قانون اساسی در ونزوئلا رو به وخامت گذاشته است.

صدها تن از مردم در جریان درگیری میان رای‌دهندگان و پلیس در زمان برگزاری رفراندوم استقلال روز یکشنبه 9 مهر در کاتالونیا زخمی شدند.

کد خبر 383903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha