همشهری آنلاین: مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت : یک هزار و ۹۵۸تهرانی طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در اجرای طرح نذر خون به منظور کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند.

به گزارش ايرنا، مرتضی طباطبایی در اين باره افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی 2هزار و 776 شهروند عزادار تهرانی برای کمک به بیماران نیازمند به خون به مرکز وصال مراجعه کردند که از این شمار مراجعه کننده یکهزار و 958 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود : 59 درصد از خون های اهدایی سهم مشارکت اهداکنندگان مستمر(با سابقه حداقل 2بار اهدا در سال ) و 9 درصد نیز متعلق به بانوان بوده است.

طباطبایی ادامه داد: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم نوع دوست ایران با توجه به اعتقادات مذهبی‌شان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، اما خواهش ما این است که در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ کیفیت در کار اهدای خون، مردم از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اهدای خون را انجام دهند و همه روزه برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و مختص زمان خاصی نیست، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ایران اهدای خون هیجانی، جای خود را به اهدای خون مسئولانه و آگاهانه داده است و در عین حال به کفایت خون در کشور هم رسیده‌ایم.

این مسوول انتقال خون، اضافه کرد : در سال گذشته حدود 2 میلیون 500 هزار نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند که از این شمار مراجعه کننده 2میلیون و یکصد هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: هموطنان و اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که اهدای خون باید به صورت مستمر، تداوم داشته باشد و مختص به زمان خاصی نباشد؛ چرا که بیماران همیشه نیاز به خون دارند و بیمار دغدغه تامین خون را نداشته باشد.

طباطبایی اضافه کرد: تامین ذخایر مورد نیاز و مناسب خون برای تمام ایام سال از دیگر دستاوردهای اجرای طرح نذر خون است که به خوبی به اجرا درآمد و موجب شد تا یک ذخیره خونی مناسب داشته باشیم.

 اهدا کنندگان با ثبت نام در این طرح به صورت تدریجی با نوبت قبلی برای اهدا مراجعه می کنند و از ازدحام آنها در مراکز اهدای خون نیز جلوگیری می شود.

کد خبر 383904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha