همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن با بیان اینکه مسکن اجتماعی بر اساس قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: امسال زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن اجتماعی تامین می‌شود.

مسکن اجتماعی

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عظیمیان با اعلام اين خبر افزود: بیشترین توافق و تفاهم را برای اجرای طرح مسکن اجتماعی با بنیاد مسکن انقلاب‌ اسلامی داشته‌ایم تا زمین مورد نیاز این واحدها در استان‌های مختلف تامین شود.

وی اظهار داشت: این 100 هزار واحد شامل مسکن‌ اجتماعی، مسکن ‌اجاره‌ای، اجاره به شرط تملیک و سایر واحدهای مسکونی در طرح مسکن اجتماعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 25 درصد از 100 هزار واحد مسکن اجتماعی به همت خیرین مسکن‌ساز یا کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و یا سایر دستگاهای اجرایی تامین می‌شود که این موضوع در نامه‌ای به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده است.

عظیمیان، طرح مسکن ‌اجتماعی را گام مهمی در خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد توصیف کرد و گفت: در مصوبه اجرای طرح مسکن اجتماعی، قیمتی که باید واحد مسکونی در اختیار متقاضیان برای مسکن ‌اجتماعی قرار گیرد، مغفول مانده و به سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ‌و‌ مسکن افزود: طبق آخرین تفاهم ‌نامه‌ای که در روزهای گذشته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم، پیشنهاد مشترکی برای ارایه به هیات وزیران تهیه شد تا قیمت تمام شده زمین این واحدهای مسکونی مشخص شود و بنا به تصمیم هیات‌ وزیران مقرر شد تا قیمت مسکن ‌اجتماعی به صورت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌ و ‌مسکن با تاکید بر اینکه وظیفه این سازمان در اجرای طرح مسکن اجتماعی، تامین زمین مورد نیاز است، گفت: سازمان در این مورد آمادگی کامل دارد و طبق ابلاغیه‌ای که به تمامی استان‌ها داشته‌ایم سهم هر استان را در تخصیص زمین و اینکه در کدام منطقه باشد تعیین کرده‌ایم.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی در تشریح ابعاد مختلف مسکن اجتماعی که در هیات وزیران مصوب شده است، گفت: اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم ‌درآمد است.

عباس آخوندی افزود: به این دلیل مسکن اجتماعی می‌گوییم که این مسکن اصلاً اقتصادی نیست، خانه‌‌سازی در مدل مسکن اقتصادی است یعنی باید مسکن بسازید و بازگشت سرمایه صورت پذیرد، اما به دنبال مسکن اجتماعی و حمایتی هستیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این که اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم درآمد است، اظهارداشت: آنهایی که خود و افراد تحت تکفل‌ آنان از اول فروردین سال 90، فاقد واحد مسکونی با دوام یا وام مسکن بوده‌اند و از 22 بهمن سال 57، از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده‌اند و حداقل در شهر مورد تقاضا، 5 سال سکونت داشته باشند، شامل طرح مسکن اجتماعی هستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط مسکن اجتماعی و حمایتی گفت: به گروه‌های کم درآمدی برخورد می‌کنیم که اصلاً در قالب مدل اقتصادی امکان تأمین سرپناه ندارند، لذا این افراد می‌توانند از حمایت‌های مسکن احتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 383950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha