همشهری آنلاین: نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی ۳۳ سال پس از درگذشت او از دومین جمعه مهرماه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه ویستا به تماشا درمی‌آید.

Asghar

به گزارش همشهري آنلاين، این نخستین نمایشگاه انفرادی هنرمندي است كه در روزهاي پاياني سال 63 در 46 سالگي از دنيا رفت. در اين نمايشگاه با ارائه 25 نقاشی و مجسمه جهان‌بینی و روند کاری مرحوم محمدي بررسی می‌شود. سرور محمدی، خواهر هنرمند فقید درباره نمايشگاه او مي‌گويد: «سال 63 که برادرم فوت کرد، آثارش را با عشق نگهداری کردم و هرگز آنها را در معرض فروش قرار ندادم اما از آنجا که نگهداری این آثار به دلایل امنیتی برایم سخت شده، قصد دارم در نخستین نمایشگاه انفرادی پس از فوت ناگهانی برادرم آثار را برای فروش ارائه کنم.»

مرحوم اصغر محمدي كه در 1317 در بروجرد به دنيا آمده بود، در 1340 به دانشکده هنرهای زیبای تهران راه یافت و سال 43 موفق به شرکت در چهارمین دوسالانه منطقه‌ای تهران شد. حضور در دوسالانه پاریس از ديگر افتخارهاي او بود كه سال 1354 به ریاست هنرستان تجسمی پسران منصوب شد. محمدي در 1356 برای گرفتن مدرک دکترا در رشته تاریخ هنر به دانشگاه سوربن پاریس رفت و آنجا نمایشگاه‌های متعدد برگزار کرد.

او پس از بازگشت به ایران دوباره در مقام رياست هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر هم مشغول تدریس شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار زنده‌ياد محمدی از 14 تا 24 مهر به نگارخانه ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه 12، پلاک 11 مراجعه کنند.

کد خبر 383956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha