همشهری آنلاین: سازمان غذا و دارو توصیه کرد: افرادی که قصد مسافرت به کشورهای مصر، سودان، لبنان، بحرین و بویژه عراق را دارند، از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

عطر ریلکس

به گزارش همشهري آنلاين، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اخباري درباره عطری بنام "ریلکس" که گفته شده است، پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازارهای برخی کشورهای عربی از جمله عراق بفروش می‌رسد اظهار داشت: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز در باره عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور آورده می‌شد، مطرح بوده است.

مصطفی اسماعیلی در عين حال، با اشاره به نداشتن صدور مجوز برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور تصریح کرد: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می‌دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع آوری کنند.

او درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی افزود : مطلب جدی که در اینباره وجود دارد، هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع آوری آن است؛ اما اگر بخواهیم صحت و سقم موضوع را بدرستی بررسی کنیم لازم است محتوای آنرا مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع كنيم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  خاطر نشان كرد:  شستشوي صورت بویژه بینی و چشمها با آب، در صورت بروز ناراحتي  از طریق فراورده‌هایی مثل عطر ضروري است.

کد خبر 383957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha