دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش روز دوشنبه مسئولیت حمله به محل برگزاری کنسرتی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا را برعهده گرفت و مدعی شد که عامل تیراندازی چند ماه پیش به این گروه پیوسته بوده است.

داعش

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، تارنمای «اعماق» وابسته به این گروه تروریستی، با اشاره به عملیات ائتلاف ضد داعش به فرماندهی ایالات متحده علیه مواضع این گروه در خاورمیانه، اعلام کرد: حمله لاس وگاس توسط سرباز داعش انجام شد و وی این حمله را در پاسخ به درخواست‌ها برای هدف قرار دادن کشورهای عضو این ائتلاف انجام داد.

بر اثر تیراندازی «استفان پدوک» در لاس وگاس، دستکم 50 نفر کشته و بیش از 400 تن زخمی شده اند. عامل این حمله نیز پس از تیراندازی، خودکشی کرد.

پلیس در ابتدا در جستجوی زنی بود که گمان می‌رفت در این تیراندازی دخیل بوده، اما تماس کارآگاهان با وی، مشخص کرد که وی هیچ نقشی در این تیراندازی نداشته است.

براساس اعلام منابع قانونی آمریکا، مقام‌های محلی در وگاس، فرد تیرانداز را می‌شناخته اند و چند قبضه اسلحه نیز در هتل محل اقامت وی کشف شده است.

حمله به لاس وگاس

این منابع یادآور شده بودند که مقام‌های فدرال هیچ گونه رابطه‌ای بین این حادثه و تروریسم به دست نیاورده‌اند و از انگیزه عامل تیراندازی نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

تیراندازی لاس وگاس بیش از چهار ماه پس از تیراندازی در جریان کنسرتی در منچستر انگلیس روی داد که 22 کشته برجا گذاشت.

همچنین حدود 90 نفر در نوامبر 2015 در جریان حمله افراد مسلح الهام گرفته از گروه تروریستی داعش به تالار کنسرتی در پاریس کشته شدند.

کد خبر 383963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha