همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس با اشاره به پی‌گیری‌های خود در خصوص دلیل عدم برخورد با موتورسواران متخلف گفت؛ از یک نهادی دستور آمد که موتورسواران چون مستضعف هستند، رهایشان کنید.

مطهری علی

نایب رییس مجلس در گفت‌وگو با ايلنا، با انتقاد از عدم برخورد قانونی با موتورسواران ازسوی راهنمایی و رانندگی، از پیگیری‌های سال‌های قبل خود در این رابطه خبر داد و گفت: رییس وقت پلیس راهور در واکنش به این پیگیری‌ها گفته طرحی برای ساماندهی موتورسواران تهیه و درحال اجرا بود اما از نهادی دستور آمد به‌خاطر این‌که موتورسواران از اقشار مستضعف جامعه هستند، رهایشان کنید.

علی مطهری، با تاکید بر لزوم حل معضل موتورسواران شهر تهران که باوجود پیگیری‌های متعدد به‌دلیل عدم همکاری مدیران سابق شهرداری به جایی نرسید و در واکنش به این‌که آیا باتوجه به تغییرات اخیر در شورای شهر و شهرداری تهران تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: اساساً موضوع موتورسواران شهر تهران مسئله بسیار مهمی است.

  • راهنمایی و رانندگی به تخلفات موتورسواران رسیدگی نمی‌کند

وی گفت: این وضعیت نامساعد موتورسواران تهران که بدون رعایت قوانین در شهر تردد می‌کنند، در کمتر کلان‌شهری در سراسر دنیا وجود دارد و این درحالی است که متاسفانه راهنمایی و رانندگی هم آن‌چنان که باید و شاید به این تخلفات رسیدگی نمی‌کند.

  • بخش قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به موتورهای بنزینی است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاثیر مخرب تردد موتورهای بنزینی بر آلودگی هوای تهران یادآور شد:‌ بخش قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به تردد موتورهای بنزینی است و در تمام دنیا موتورهای برقی جایگزین موتورهای بنزینی شده‌اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران، شورای شهر و همچنین دولت باید فکری اساسی برای حل این مشکلات کنند و همچنین لازم است رعایت قوانین رانندگی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی جدی گرفته شود.

  • موتورسواران بنابر قانونی نانوشته آزادند

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اعلام کرد: این معنی ندارد که موتورسواران آزاد باشند هر کجا که می‌خواهند بروند و در پیاده‌روها تردد کنند، چراغ قرمز را رد کنند، از ورود ممنوع‌ها عبور کنند. متاسفانه قانون نانوشته‌ای وجود دارد که موتورسواران آزادند.

  • گفتند از نهادی دستور آمده که موتورسواران را چون مستضعف‌اند، رها کنید

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درمورد علت عدم برخورد با موتورسواران متخلف و عدم ساماندهی این وسایل نقلیه اظهار داشت: اتفاقاً چندی پیش هم این موضوع را پیگیری کردیم و حتی رییس وقت پلیس راهور نیز در پاسخ به این پیگیری‌ها گفت که طرحی را تهیه کرده و اجرای آن را نیز آغاز کردیم اما از یک نهادی دستور آمد که این افراد را رها کنید؛ چراکه صاحبان این وسایل نقلیه عمدتاً از اقشار مستضعف جامعه هستند. این رویکرد درستی نیست؛ مگر قشر مستضعف جامعه نباید قوانین را رعایت کند!

مطهری در پایان تصریح کرد: در درجه اول باید این موتورهای بنزینی با موتورهای برقی جایگزین شوند و در ادامه نیز لازم است نظارت دقیقی بر تردد موتورسواران اعمال شود تا آن‌ها هم سایر رانندگان موظف به رعایت قانون باشند.

کد خبر 384080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha