چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

طبق آنچه شرکت خدمات سرمایه‌گذاری RBC Capital Markets اعلام کرده امسال در مقایسه با سال گذشته مشتریان کمتری تمایل دارند که یک آیفون جدید بخرند.

آیفون

این شرکت طبق تحقیقی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که حدود ۶۴ درصد از خریداران احتمالی آیفون، امسال ممکن است آیفون‌ ‎ ۸، آیفون ۸ پلاس یا آیفون X بخرند. این در حالی است که سال گذشته ۷۱ درصد خریداران قصد خرید آیفون‌های ۷ یا ۷ پلاس را داشتند.

به باور RBC، اپل در حال حاضر گزینه‌های متعددی را در معرض انتخاب کاربران قرار داده. این شرکت هنوز آیفون ۶s را که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد به عنوان یکی از گزینه‌ها به مشتریان می‌فروشد و این موضوع باعث شده احتمال خرید آیفون‌های جدید کاهش یابند.

حدود 4 هزار نفر در این تحقیق شرکت کرده‌اند و از آن‌ها درباره آشنایی‌شان با محصولات حوزه تکنولوژی و برنامه‌ای که برای خرید گوشی آینده‌شان دارند سوال پرسیده شده.

البته با وجود اینکه احتمالا افراد کمتری نسبت به سال گذشته آیفون بخرند اما نباید فراموش کرد که امسال اپل یک آیفون بسیار گران‌قیمت دارد که ظاهرا نیمی از افرادی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند گفته‌اند می‌خواهند این مدل را با بیشترین حافظه بخرند.

آیفون X دو مدل ۶۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت‌های ۹۹۹ و هزار و 149 دلاری دارد. پیش‌فروش این گوشی‌ها ۵ آبان امسال آغاز می‌شود و جمعه ۱۲ آبان ماه هم تاریخ عرضه آیفون X خواهد بود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که سهام اپل از تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) که آیفون‌های سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند حدود ۶ درصد سقوط کرده است. این کاهش ارزش سهام باعث کاهش ارزش بازار ۵۰ میلیارد دلاری شرکت اپل در این بازه زمانی شده است.

کد خبر 384103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha