همشهری آنلاین: سازمان جهانی محافظت از حیوانات در گزارشی اعلام کرد افزایش گرایش توریست‌ها به گرفتن سلفی با حیوانات بومی مناطق مختلف باعث شده تا راهنماهای تور غیرمسئول بیش از همیشه به گرفتن این حیوانات اقدام کنند.

تنبل

براساس گزارش BBC، اين سازمان خيريه اعلام كرد تعداد سلفي‌هاي گرفته شده با حيوانات وحشي در اينستاگرام از سال 2014 تاكنون افزايشي 292 درصدي داشته‌است. اين سازمان از اينستاگرام درخواست كرده تا در شبكه اجتماعي خود از حيوانات محافظت كند.

اينستاگرام نيز در واكنش به اين درخواست اعلام كرد كه با مشورت با متخصصان راهكاري براي حل اين مشكل خواهد يافت. اينستاگرام مي‌گويد: ما استفاده از اين شبكه در راستاي تسهيل يا سازماندهي فعاليت‌هاي مجرمانه‌اي كه منجر به آسيب فيزيكي حيوانات شود را ممنوع مي‌كنيم.

تنبل

اينستاگرام  همچنين اعلام كرد: محتواهاي گزارش‌شده‌اي كه مروج شكار گونه‌هاي درحال انقراض يا فروش حيوانات باشند يا عمل آزار حيوانات در آنها ديده شود حذف خواهند شد. ما درحال مذاكره با متخصصان هستيم و در جستجوي راه‌حل‌هايي هستيم تا اطلاعاتي درباره فعاليت‌هاي مضر براي حيوانات و طبيعت را در اختيار جامعه كاربران اينستاگرام قرار دهد.

نيل دكروز مدير سازمان خيريه محافظت از حيوانات مي‌گويد بسيار غم‌انگيز است كه شاهد ربوده شدن حيوانات و استفاده از آنها براي گرفتن سلفي و پست اين تصاوير روي شبكه‌هاي اجتماعي باشيم. حيواناتي كه قرباني اين سورفتار مي‌شوند به شدت عذاب مي‌كشند. به گفته وي افزايش گرايش به گرفتن سلفي با حيوانات وحشي نه تنها براي سلامت و امنيت حيوانات،‌بلكه در راستاي محافظت از آنها نيز نگراني بزرگي به شمار مي‌رود.

تمساح

بيش از يك چهارم عكس‌هايي كه اين سازمان مورد برسي قرار داده به عنوان سلفي‌هاي بدي معرفي شده‌اند كه در آنها افراد حيوانات وحشي را بغل كرده‌اند، در دست نگه داشته‌اند يا به شكلي نادرست با آنها تعامل برقرار كرده‌اند.

محققان نحوه برخورد توريست‌ها با حيوانات را در عكس‌هايي كه در شهرهاي مانائوس در منطقه آمازون برزيل و پورتو آلگريا در پرو گرفته شده‌اند مورد بررسي قرار داده و شاهد اين بدرفتاري‌ها با حيوانات بومي منطقه بوده‌اند: خرس‌هاي مشهور به "تنبل" گرفته و به درخت بسته شده‌اند. پرنده‌هايي مانند توكان‌ها را با آبسه‌هاي شديد در پاها مشاهده كرده‌اند. آناكوونداهاي سبز زخمي و تشنه رها شده‌اند، نوارهاي لاستيكي به دور دهان كروكوديل‌هاي كوچك بسته شده‌است و يك گاو دريايي درون مخزني در فودكورت يك رستوران نگهداري مي‌شود.

کد خبر 384159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha