چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

گفتگوی محمد جواد حق شناس ،عضو شورای شهر تهران با مجری یک برنامه خبری بر سر وضعیت شهرتهران جنجال ساز شد.

حال و هوای شهرتهران از نگاه حق شناس

حق شناس در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه شما در تبلیغات انتخابات گفتید تهران آباد و زیبا و غیره. ما انتظار داشتیم شما این اطلاعات را داشته باشید. دولتها این کار را می کنند و برای چهار سال پشت آن وضع بد پنهان می شوند.گفت: شما چرا نسبت به چهار سال آینده قضاوت می کنید؟ در همین هفته شهردار تهران اعلام کرد میزان بدهی شهرداری حدود 30 هزار میلیارد تومان است. این رقم را به ریز میتوانیم خدمت شما اعلام کنیم. آماری را شهرداری تهیه کرده است و فردا تحویل شورا می شود. 16 هزار میلیارد به بانک، 9 هزار میلیارد به پیمانکاران و 5 هزار میلیارد به طرح های نیمه تمام است.

  • مجري : من ناامید شدم و احساس میکنم در چهار سال آینده پشت این رقم پنهان خواهیم شد.

حق شناس : اصلا ناامید نشوید. شما باید در چهار سال گذشته نا امید می شدید که نشدید. امروز باید خوشحال باشید که آن روند نامطلوب گذشته قرار است توقف کند.

  • مجري: از شورای شهر قبلی هرکس می آمد می گفت دولت بدهی ما را نمی دهد. من نگران اینم که این بدهی ترجیع بند شورای پنجم شود.

حق شناس : اگر شما نگران این مساله هستید شش ماه آینده هم اگر این مساله مطرح شد می توانید به آن اعتراض کنید. ما در گام نخست باید میزان بدهی ها را مشخص می کردیم. بودجه شهرداری برای یک سال مشخص شد که 17 هزار 800 میلیارد تومان بوده است. ما در گام اول مواجه بودیم با اینکه حقوق شهریور ماه را پرداخت کنیم. حقوق شهریور ماه حدود 700 میلیارد تومان بوده است. در حالی که موجودی خزانه 70 میلیارد بود.

حالا با چه مبنایی 30 هزار میلیارد هزینه شده است. آیا پیش خور کردن بودجه طبیعی است؟ شما به عنوان یک کارمند اگر 3 میلیون در ماه درآمد داشته باشید، این عاقلانه است که 5 میلیون در ماه هزینه کنید؟

  • مجري : از شما انتظار داشتیم که قبل از انتخابات مشکلات را به مردم بگویید.

حق شناس : لازم نبود ما به مردم بگوییم. دو لیست به مردم ارائه شد. یک لیست چهارده سال بر سر کار بوده است. اما شما می بینید که نفر اول آن لیست از نفر آخر این لیست حدود 500 هزار رای کمتر آورده است.ما این روندی را که به سمت سراشیبی می رفت را میخواهیم متوقف کنیم. با تشکر از تمام زحمات گذشته. توقف روند غلط گذشته گام اول ما است. در شش ماه آینده بحران بدهی ها را قطعا باید پشت سر بگذاریم. یکی از اتفاقات خوب که افتاده است رابطه خوب با دولت است. برای اولین بار شهرداری انتخاب می شود بعد از چهارده سال که می تواند در دولت حضور داشته باشد.

کد خبر 384168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha