همشهری آنلاین: مدیر عامل سابق موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در جامعه امروز، دفاع مقدس مظلوم است، یعنی با وجود ۴۲ هزار شهید درهشت سال جنگ هنوز نتوانسته ایم بخوبی این موضوع را برای نسل آینده بازگو کنیم .

دفاع مقدس

به گزارش، سردار جواد خضرایی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این موزه ضمن تقدیر ازهمه عوامل موزه دفاع مقدس، شهرداری تهران و همه دست اندرکارانی که زحمات زیادی برای موزه انقلاب اسلامی کشیده اند، افزود: خدا را شاکرم که توانستم مدت 5 سال درباغ موزه دفاع مقدس برای نشر و محتوای فرهنگ دفاع مقدس خدمتی انجام دهم و البته که باید کارهای بیشتری دراین زمینه انجام شود.

وی درادامه سخنانش با اشاره به رویکردهای دفاع مقدس افزود: موضوع دفاع مقدس از دو منظر قابل توجه و بررسی است اول رویکرد تاکتیکی به جنگ و واقعیت های آن است که باید بطور جدی مد نظر قرار گیرد و دوم رویکردهای رفتاری و اخلاقی رزمندگان اسلام در جنگ است.معتقدم دفاع مقدس اولین جنگ پس از صدر اسلام است که درآن اخلاق، مروت، مردانگی و فتوت رشد و نمو داشته است.

خضرایی گفت: برای نشر فرهنگ دفاع مقدس دو اقدام لازم و ضروری است اول آنکه باید جنبه های تاکتیکی موزه را با ابرازهای دیجتیال و هنر به نسل آینده و امروز جامعه نشان بدهیم و دیگر آنکه مفاهیم دفاع مقدس را از چارچوب خارج کنیم و به برون چارچوب گسترش دهیم که در این زمینه ها اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی شورای فرهنگی دفاع مقدس افزود: با این شورای فرهنگی توانسته ایم در 5 سال گذشته دهها موضوع مرتبط با دفاع مقدس را به تصویب برسانیم.

خضرایی گفت: متاسفانه دفاع مقدس اعتبار رفتاری ندارد و الهامات دفاع مقدس نتوانسته در جامعه ما بازتاب بیرونی پیدا کند.
وی ایجاد بانک جامع اطلاعاتی دفاع مقدس، کتابخانه جامع دفاع مقدس با موضوعات محتوایی و حمایت از پایان نامه های دکترا با موضوع دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد.

خضرایی اظهار کرد: باید در حوزه دفاع مقدس بتوانیم هم از لحاظ بصری و هم مفهومی، کارکردهای ارزشمند و قابل توجهی را به جامعه و نسل امروز ارائه دهیم و خوشبختانه باید بگوییم در اقدامات انجام شده در این بخش امروز بخش مفهومی دفاع مقدس از بخش بصری پیشی گرفته است.

کد خبر 384194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha