چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۴۵ سال پس از درگذشت هوشنگ پزشک‌نیا، مجموعه‌ای از آثار این نقاش پیشگام سبک مدرن همزمان با ۱۰۰ سالگی او در نگارخانه شهریور به نمایش درمی‌آید.

Pezeshk

به گزارش هنرآنلاين، پزشك‌نيا هنرمندي نابغه بود كه در زمانه خود قدر ندید و زود از دنیا رفت و حالا قرار است به مناسبت تولد 100 سالگي او مجموعه‌اي شامل 30 تابلو از آثارش مربوط به دهه‌هاي 30 تا 50 از جمعه 14 مهرماه در نگارخانه شهريور روي ديوار برود. همزمان با اين نمايشگاه تجسمي، کتاب «همسفر باد» دربرگیرنده مجموعه آثار پزشک‌نیا از سوي نشر نظر به بازار آمده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پزشک‌نیا از نوابغ هنر مدرن ایران بود که به روایت دست‌خط پشت قرآن روز چهارم خرداد 1296 در تهران به دنیا آمد. در 1316 از دانشسرای عالی لیسانس تاریخ و جغرافی گرفت و به تدریس در دبیرستان‌های کرمان مشغول شد. پنج سال بعد به ترکیه رفت و در آکادمی هنرهای زیبای استانبول زیر نظر پروفسور لئوپولد لوی نقاشی و تاریخ هنر آموخت. او غروب روز 16 آذر 1351 در منزل خود در محله دروس از دنيا رفت و زمستان 1379 بود كه موزه هنرهای معاصر تهران آثار سهراب سپهری، حسین کاظمی و پزشک‌نیا را در نمایشگاه «بریادماندگان» به تماشا گذاشت.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار زنده‌ياد پزشک‌نیا مي‌توانند از جمعه 14 مهر تا 12 آبان به نگارخانه شهریور در تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن‌بست هرمز، شماره ۹ مراجعه کنند. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 384222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha