مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

سید محمد فخار: تنها ۲ روز دیگر تا پایان طرح ساعت کار شناور ادارات پایتخت باقی مانده است.

ترافیک

همه آنها كه از ابتداي مهرماه در معابر عمومي تهران تردد كرده‌اند، بي‌شك از تردد در شهر كم ترافيك بهره‌مند شده‌اند و اثرات اين طرح را در روزهايي ديده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌هاي قبل، به شكل محسوسي كاهش يافته بود. حال 2روز تا پايان اين طرح باقي مانده و اگر دولت براي تمديد طرح آستين بالا نزند، بار ديگر ترافيك به معابر تهران بازمي‌گردد.

هر سال از ابتداي سال تحصيلي، 5ميليون سفر شهري به 15ميليون سفر روزانه موجود اضافه مي‌شود و اگر تدبيري براي شناوركردن ساعت آغاز به‌كار ادارات صورت نگيرد، بخش معتنابهي از سفرهاي شهري به ساعت 7تا 8صبح محدود مي‌شود تا گره ترافيك در معابر كور و كورتر شود.

  • 3محور مؤثر بر ترافيك مهر

سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در گفت‌وگو با همشهري ساعت كار شناور ادارات را يكي از 3عامل كاهش ترافيك تهران در روزهاي گذشته از مهرماه اعلام كرد. وي گفت: چند محور در 2هفته اخير موجب كاهش ترافيك در معابر عمومي شهر شد و تا 23درصد از زمان سفر در تهران كم كرد.

اين عدد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته به‌دست آمده است. همچنين آنگونه كه رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرده، صف ترافيكي بزرگراه‌هاي تهران در 2هفته نخست مهر 20تا 30درصد كاهش يافته است. سردار مهماندار در اين‌باره اعلام كرد: نخستين عامل در اين رابطه اطلاع‌رساني درستي بوده كه در شهريورماه و پيش از آغاز سال تحصيلي به مردم صورت گرفت و موجب همكاري خوب مردم براي كاستن از حجم ترافيك و توزيع سفرهاي درون‌شهري شد. همچنين پليس تلاش كرد حضوري مؤثر در معابر شهري داشته باشد و با استفاده از همه ظرفيت‌ها براي رفع گره‌هاي ترافيكي معابر كوشيد.

سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران در ذكر سومين عامل كاهش ترافيك 2هفته اخير گفت: طرح شناورشدن ساعت كار ادارات نيز در كم‌شدن حجم ترافيك مؤثر بود و همين كه فرد براي تردد به محل كار و رساندن فرزندش به مدرسه فراغ بال و زمان بيشتري داشت، خود بر حجم عبور و مرور اثرگذار بود. بنابراين همكاري دولت و شهرداري در اين‌باره توانست زمان آغاز سفر را مديريت كند و از همين رو در ترافيك نقش مثبتي داشت. البته توزيع مواد غذايي در شهر هم مديريت خوبي داشت و محدوديت ايجاد شده باعث حذف توقف‌هاي دوبل در مقابل سوپرماركت‌ها و انسداد معابر شد.

  • شوراي شهر در انتظار ارائه مستندات كاهش ترافيك

رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران خواستار بررسي دقيق‌تر اثر طرح ساعت كار شناور بر ترافيك تهران شد. محمد عليخاني در اين‌باره گفت: تغيير ساعت مي‌تواند در كاهش حجم ترافيك تأثير داشته باشد ضمن اينكه يكي از راهكارهاي كاهش ترافيك تقسيم حجم ترافيك و تراكم آن در ساعت‌هاي مختلف است.

منتها مسئله‌اي كه در رابطه با تغيير ساعت ترافيكي و كاهش حجم ترافيك در سطح تهران وجود دارد، اين است كه بايد بدانيم آمارها چقدر دقيق و مستند است. در اين رابطه از معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران دعوت مي‌كنيم تا به كميسيون عمران بيايند و مستندات اين آمار را ارائه كنند. ما هم تأثير آن را بررسي مي‌كنيم و چنانچه تأثير آن به اين ميزان مثبت باشد، حتما از اين طرح حمايت مي‌كنيم.

کد خبر 384227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha