جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه نوبل صلح ۲۰۱۷ میلادی به گروه کمپین بین المللی نابودی سلاح‌های هسته‌ای ICAN رسید.

 برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۷ اعلام شد

این کمپین یک دهه است که برای برچیدن سلاح هسته ای فعالیت می کند و امسال یکی از حامیان اصلی پیمان منع اشاعه هسته ای بود که به امضای 122 کشور رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، برت ریس-اندرسن رئیس کمیته نوبل نروژ در مراسم معرفی ICAN به عنوان برنده نوبل صلح امسال گفت که این جایزه به دلیل «کار این گروه برای جلب توجهات به تبعات انسانی فاجعه بار هرگونه سلاح هسته ای و تلاش های خط شکنانه آن به منظور منع چنین سلاح هایی بر مبنای پیمان ها» به کمپین بین المللی نابودی سلاح های هسته ای اعطا می شود.

بئاتریس فیهن رئیس کمپین بین المللی نابودی سلاح های هسته ای گفت : از شنیدن خبر برنده شدن جایزه نوبل صلح «خوشحال» شده است.

این کمپین در سال 2007 در ملبورن استرالیا فعالیتش را شروع کرد و امروز 468 سازمان غیردولتی در 101 کشور در آن عضویت دارند.

این کمپین درحال حاضر در ژنو سوئیس مستقر است. ICAN یکی از حامیان اصلی پیمان منع اشاعه هسته ای است که امسال به امضای 122 کشور رسید.

بودجه سالانه این کمپین یک میلیون دلار در سال است و توسط افراد، اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند نروژ، سوئیس، آلمان و واتیکان تامین می شود.

گاردین نوشت که پیش از اعلام برنده نوبل صلح امسال پیش بینی ها حاکی از آن بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل نقشی که در توافق هسته ای ایران داشتند برنده این جایزه خواهند شد.

کد خبر 384269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha