همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا در سال‌های اخیر به تامین شرایط اشغال بخش‌های گسترده‌ای از سوریه توسط گروه تروریستی داعش کمک کرد.

روسیه: آمریکا شرایط اشغال سوریه توسط داعش را فراهم کرد

به گزارش ایرنا، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای یک خبرنگار آمریکایی مقیم روسیه مبنی بر آزادسازی عراق و سوریه از اشغال داعش توسط ائتلاف آمریکایی را ادعایی بی اساس اعلام کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه نوشت: مایکل بوم در وبلاگ خود در پایگاه اینترنتی رادیو اکومسکو نوشت که 90 درصد قلمرو سوریه و عراق در اختیار تروریست ها را ائتلاف آمریکایی از اشغال داعش آزاد کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد این ادعا، گفت: به نویسنده مطلب یادآوری می کنم، در 30 سپتامبر 2015 (8 مهر 94) قلمرو سوریه تحت کنترل مستقیم یا غیرمستقیم داعشی ها به حدود 90 درصد رسیده بود، در حالیکه دو سال از ظاهرا مبارزه ائتلاف آمریکایی با این گروه تروریستی می گذشت.

وی افزود: راهبرد نظامی آمریکا آن زمان دربرگیرنده ایجاد شرایط (مساعد) برای حمله و پیشروی تروریست های داعشی تحت پوشش کمک به معارضان سوری و روزشماری زمان سرنگونی حکومت قانونی سوریه بود.

ژنرال کوناشنکوف گفت: اما از زمان آغاز عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه علیه داعش (8 مهر 94) تاکنون اراضی تحت اشغال این گروه به کمتر از 10 درصد رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد شده از داعش در سوریه هیچ اثری از حضور ائتلاف آمریکایی نیست و افسران مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در بازگرداندن سوری ها به زندگی عادی و ارائه کمک های انسانی مشارکت می کنند.

کوناشنکوف در پایان تاکید کرد: به همین دلیل بوم (خبرنگار آمریکایی) اگر ادعا می کند، ائتلاف 90 درصد خاک سوریه را آزاد کرده، باید حتما بگوید این مناطق را از تروریست ها آزاد نکرده بلکه با آنها مشارکت کرده است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

کد خبر 384270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha