جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتابی که لئونارد کوهن نگارش آن را چند روز پیش از مرگ خود به پایان رسانده بود، پاییز سال آینده همزمان در آمریکا و کانادا منتشر می‌شود.

Cohen

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، آهنگساز و خواننده نامدار كانادايي كه پاييز سال گذشته در 82 سالگي در آمريكا از دنيا رفت، فعاليت حرفه‌اي خود را با شعر آغاز كرد. او از ميانه دهه 1950 در مدت حدود يك دهه سه كتاب به بازار فرستاد و نخستين آلبوم موسيقي كوهن در 1967 منتشر شد. آخرين كتاب كامل‌شده هنرمند فقيد «شعله» نام دارد كه دربرگيرنده شعرهاي منتشرنشده و نگاهي نزديك و صميمي به زندگي شخصي اوست.
كوهن اوايل پاييز سال گذشته و در شرايطي كه كمتر كسي انتظار مرگ او را مي‌كشيد، در گفت‌وگويي با نشريه نيويوركر درباره آخرين آرزوهايش گفته بود: «يك نيروي دروني وادارم مي‌كند چيزهايي را كه آغاز كرده‌ام، به پايان برسانم. به همين دليل معمولا پيش از طلوع آفتاب بيدار مي‌شوم و نوشتن را آغاز مي‌كنم. هميشه براي مردن آماده‌ام و اميدوارم مرگم چندان ناراحت نباشد. اين حسي است كه من به مرگ دارم.»
لئونارد كوهن 21 سپتامبر 1934 در كبك كانادا به دنيا آمد و از 1956 به مدت 60 سال در عرصه هنر حضوري فعال و تاثيرگذار داشت. خواننده، آهنگساز، نوازنده، شاعر، رمان‌نويس و نقاش در دوران فعاليت حرفه‌اي به تمام عناوين و افتخارهاي ممكن دست يافت و سرانجام هفتم نوامبر 2016 در كاليفرنيا درگذشت.

کد خبر 384272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha