همشهری آنلاین: همزمان شدن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم بهترین فرصت برای برنامه‌ریزان تلویزیون بود تا جدول پخش خود را برای فصل پاییز نونوار کنند اما این فرصت خوب با پخش سریال‌های نه‌چندان دیدنی از دست رفت و حالا شاید آمدن مجموعه‌های تماشایی در نیمه دوم مهر و دهه دوم محرم بتواند آن ضعف را تا حدودی جبران کند.

Aghigh

به گزارش همشهري آنلاين، شبكه يك هفته اول مهرماه را به پخش سريال دفاع مقدسي «پرواز در ارتفاع صفر» اختصاص داد و حالا قصد دارد يك مجموعه محرمي را در دهه دوم محرم روانه آنتن كند. «هاتف» به كارگرداني داريوش ياري و بازي حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، الهه حسینی و... توليد شده و مضموني درباره عاشورا دارد. اين سريال از 15 مهر هر روز ساعت 22:15 روي آنتن مي‌رود.

هر چند امسال هفته نيروي انتظامي در سايه آغاز محرم كمتر در تلويزيون ديده شد اما شبكه دو از شنبه 15 مهر با سريال پليسي «نوار زرد» به استقبال آن مي‌رود. اين مجموعه 20 قسمتي به کارگردانی پوریا آذربایجانی ماجراي سرگردي را روايت مي‌كند كه گره از پرونده‌های جنایی مي‌گشايد. او به پرونده‌ای برمی‌خورد که کشف واقعیت آن پای زندگی شخصی‌اش را به میان می‌کشد. امیر آقایی، بهاره کیان‌افشار، سیروس گرجستانی، قاسم زارع، کمند امیرسلیمانی، محسن بهرامی، سمیرا حسینی، نادر مشایخی، امید روحانی، شهین تسلیمی، امیر غفارمنش و... در «نوار زرد» بازي كرده‌اند. نكته مهم سريال پخش ترانه پاياني با صداي پرواز همای است كه براي نخستين بار در تلويزيون اتفاق مي‌افتد.

با پخش آخرين قسمت «نفس شيرين»، شبكه سه مهياي ميزباني از مجموعه تلويزيوني «عقيق» به كارگرداني بهرنگ توفيقي مي‌شود. فيلمنامه اين سريال مناسبتي تاريخي را سعيد نعمت‌الله در 10 قسمت نوشته و شبنم مقدمی نقش اصلي آن را ايفا مي‌كند. هدایت هاشمی، بهزاد فراهانی، نادر فلاح، علیرضا آرا، نسیم ادبی، داريوش سليمي و... ديگر بازیگران «عقيق» هستند كه در قسمت‌هاي 40 تا ۴۵ دقیقه‌ای هر روز ساعت 21 پخش مي‌شود و عليرضا قرباني ترانه آن را خوانده است.

مجموعه خارجي «زندگي در مريخ»، «خاك و نمك» به كارگرداني اياد نحاس، «گذر از رنج‌ها» به كارگرداني فريدون حسن‌پور، «مختارنامه» داود ميرباقري، «افسانه جومونگ» و «هشت و نيم دقيقه» شهرام شاه‌حسيني هم سريال‌هاي شبكه تماشا در نيمه اول مهرماه هستند كه پخش آنها همچنان ادامه خواهد داشت. به اين ترتيب، افسانه پخش نشدن «مختارنامه» در ماه محرم امسال هم رنگ حقيقت به خود نگرفت و از حدود يك هفته پيش علاقه‌مندان در شبكه تماشا به تماشاي آن نشسته‌اند!

شبكه آي‌فيلم هم اين روزها دوران نزول را پشت سر مي‌گذارد و سريال‌هايش چنگي به دل نمي‌زند. «رخنه» به كارگرداني حسين تبريزي، «101 راه براي ذله كردن پدر و مادرها» كار حجت قاسم‌زاده اصل، «سفر سبز» محمدحسين لطيفي، «تب سرد» قاسم جعفري، «قفسي براي پرواز» به كارگرداني يوسف سيدمهدوي، «همه چيز آنجاست» شهرام شاه‌حسيني و «روشن‌تر از خاموشي» حسن فتحي به ترتيب از ساعت 18 تا ساعت 23 روي آنتن مي‌روند. ضمن اينكه «تب سرد» به زودي به پايان مي‌رسد و سريالي تازه جاي آن را در جدول پخش آي‌فيلم مي‌گيرد.

کد خبر 384302

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha