همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که احیاء تالاب‌های کشور در دستور کار قرار دارد، از خشک شدن ۸۰ درصد تالاب‌ها خبر داد.

۸۰ درصد تالاب‌های کشور خشک شده است

به گزارش مهر، حمید ظهرابی اظهار کرد: در مناطق مختلف کشور به شدت تحت فشار خشک شدن و از بین رفتن تالاب‌ها هستیم.

وی با بیان این که در مناطق خشک و نیمه خشک کشور تالاب‌ها در شرایط بحرانی هستند، افزود: احیاء تالاب‌ها یکی از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است و مدیریت منابع آب را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: گلستان برای توسعه باید به سمت توسعه پایدار برود و با وجود بیش از ۱۷ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی، مدیریت چاه‌های آب باید در اولویت کارها و برنامه‌های محیط زیست گلستان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در تالاب گمیشان و خلیج گرگان در گلستان به شدت با کمبود آب و منابع آبی مواجه هستیم و تلاش داریم تا در بالادست آبخیزها را مدیریت کرده و برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

ظهرابی اشاره‌ای هم به کانال‌های ایجاد شده در تالاب گمیشان کرد و گفت: این کانال‌ها با رعایت ضوابط زیست محیطی به منظور تامین آب دریا، تعبیه شده و دارای ضوابطی بود.

وی با بیان این که متاسفانه ضوابط و مقررات کانال‌های ایجاد شده در تالاب گمیشان رعایت نشد و مجبور به بستن کانال شدیم از بازگشایی مجدد این کانال‌ها با دریافت مجوزهای لازم در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 384386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha