همشهری آنلاین: عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل از اقدام سازمان ملل در درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه رژیم های ناقض حقوق کودکان در یمن، انتقاد کرد.

عصبانیت سعودی‌ها از درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل از اقدام سازمان ملل در درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه رژیم های ناقض حقوق کودکان در یمن، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: آمار و ارقامی که سازمان ملل در کشته شدن کودکان یمنی توسط ائتلاف سعودی ارائه کرده است، مبالغه آمیز است. ما به این آمار و ارقام اعتراض داریم.

وی همچنین مدعی شد که نیروهای یمنی مسئول کشته شدن کودکان در این کشور هستند. معلوم نیست سازمان ملل با چه سازوکارهایی به آمار کودکان کشته شده توسط ائتلاف سعودی دست پیدا کرده است.

المعلمی همچنین از آن بخش از گزارش سازمان ملل که گفته شده سعودیها کارهایی را در حمایت از حقوق کودکان یمن صورت داده اند، استقبال و قدردانی کرد.

پیشتر، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور مربوط به درگیری‌ های مسلحانه و کودکان در یک نشست خبری در نیویورک گفته بود: شمار زیادی از کودکان و مدارس در یمن هدف حملات ائتلاف عربی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه شمار کودکان قربانی در نتیجه حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن غیر قابل قبول است، افزوده بود: ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان اقدام بازنگری در حقوق جنگ کرده و ابراز امیدواری کرده است که شمار قربانیان بعد حملات سال گذشته که منجر به کشته شدن ۷۰۰ کودک شد، کاهش یابد.

پیش از این دبیر کل سازمان ملل متحد ائتلاف عربی حمله به یمن را در لیست سیاه کشورها و رژیم های ناقض حقوق کودکان در یمن قرار دارد.

آنتونیو گوترش در گزارش خود که در اختیار شورای امنیت قرار داد، گفت: ائتلاف عربی به رهبری عربستان اقدام به کشتار کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان در یمن کرده است.

طبق اعلام سازمان ملل سال گذشته ۱۳۴۰ کودک در یمن کشته و یا زخمی شده اند و مسئولیت کشتار این کودکان با ائتلاف عربی است.

کد خبر 384399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha