همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند.

مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه 15 مهر به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی و با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، رئیس مجمع با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه جدید دیگری در منطقه اقلیم کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، گفت: کاملاً روشن است که آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: این اقدام بدون شک خیانت بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، نقش آمریکا در تحرکات منطقه را جدّی و خطرناک توصیف کرد و گفت: این کشور از یک سو تظاهر به مخالفت با طرح همه‌پرسی در کردستان عراق می‌کند، ولی در واقع حامی این طرح است و می‌خواهند بغداد را مجبور به سازش و قبول تجزیه کنند که البته دولت و مردم عراق هوشیارند و کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه در قبال این فتنه جدید مواضع قاطع و اصولی اتخاذ کرده‌اند.

وی با تسلیت درگذشت رئیس جمهوری فقید عراق، جلال طالبانی، گفت: متأسفانه در مراسم تشییع این شخصیت مبارز به جای استفاده از پرچم عراق یکپارچه، از پرچم اقلیم کردستان عراق استفاده شد که این اقدام موجب اعتراض اعضای پارلمان عراق و ترک مراسم شد و همین امر نشان می‌دهد که آمریکا و اسرائیل در پی نفوذ بیشتر در منطقه و ایجاد فتنه قومی‌گرایی خطرناک در منطقه هستند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر ارتش و حشدالشعبی عراق علیه تکفیری‌ها، ضرورت برخورد و اقدام قاطع دولت بغداد در برابر این دسیسه خطرناک اسرائیل و آمریکا را برای جلوگیری از تجزیه و تفرقه در عراق خواستار شد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قاطع‌تر مواضع اصولی خود در مخالفت با این همه‌پرسی و حمایت از یکپارچگی ارضی عراق را به اطلاع مسئولان کردستان عراق برساند و با گوشزد کردن عواقب این فتنه جدید و خطرناک برای عراق، منطقه و کل جهان اسلام، به آنها به طور جدّی و قاطع هشدار دهند.

وی همراهی و منافع مشترک کشور ترکیه در این مورد با جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق را در برخورد قاطع با تجزیه این کشور و جلوگیری از فتنه‌های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم سراسر کشور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از این حضور حماسی و چشمگیر تشکر و قدردانی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش، درگذشت اخوی آقای دکتر احمدی‌نژاد را به ایشان و خانواده و بازماندگان تسلیت گفت.

کد خبر 384404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha