مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از متخصصان بیهوشی کشور با حضور در فضای بیرونی ساختمان مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه رئیس و نمایندگان مردم به اعتراض و گلایه های آنها شدند.

تجمع متخصصان بیهوشی

به گزارش ایرنا، به دنبال اعتراضات یکی دو ماه اخیر متخصصان بیهوشی و سایر رشته‌های پزشکی به نحوه تعیین تعرفه‌های سال 96، جمعی از متخصصان بیهوشی شهرهای مختلف با سفر به تهران و حضور در مقابل صحن مجلس، خواستار توجه نمایندگان مردم به اعتراض و گلایه آنها شدند.

متخصصان بیهوشی بر این عقیده اند که کاهش 50 درصد تعرفه بیهوشی به هیچ عنوان عادلانه نبوده و خواستار اصلاح تعرفه‌ها شده اند.

آنها معتقدند که وزارت بهداشت در کتاب تعرفه‌ها معروف به کتاب کالیفرنیا، تغییراتی اعمال کرده است که باعث شده روند تعیین تعرفه‌ها دچار مشکل شود و خواهان اصلاح تعرفه‌ها هستند؛ این در حالی است که برخی دیگر از رشته‌های پزشکی همچون رادیولوژی، آزمایشگاه‌ها و متخصصان داخلی نیز به روند تعیین تعرفه‌ها معترض شده اند.


محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه محمد نعیم امینی فرد دیگر عضو کمیسیون، با حضور در جمع متخصصان بیهوشی، ضمن شنیدن گلایه‌ها و اعتراض آنها، نکاتی را مطرح کردند.

قربانی با عنوان این مطلب که معتقدیم تعرفه‌ها غیرکارشناسی تعیین شده اند، خواستار صبر و حوصله متخصصان بیهوشی شد و گفت: من قول می‌دهم ظرف دو هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت با حضور دو نماینده بیهوشی و شخص وزیر برگزار کنیم تا بتوانیم به راه حلی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اهمیت رشته بیهوشی و نقش متخصصان بیهوشی در روند اجرای طرح تحول سلامت، افزود: ما زبان گویای شما هستیم و برای حل مشکل شما تلاش می‌کنیم.

متخصصان بیهوشی با نوشتن نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه به مشکلات رشته بیهوشی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: در هشت ماه اخیر انجمن بیهوشی ایران، به عنوان تیم مذاکره کننده، ده‌ها عنوان جلسه بحث و رایزنی با مسئولان ذی ربط در وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و شورای عالی بیمه داشته اند. چندین نوبت با نمایندگان مجلس تحت عنوان کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون اجتماعی جلسه رایزنی جهت حل معضل، تشکیل شده است. تیم دیپلماتیک انجمن بیهوشی در تمامی جلسات با ذکر ادله منطقی و کارشناسانه سعی در رفع این مشکل داشته اند. نمایندگان مجلس در تمامی مذاکرات بعد از شنیدن براهین منطقی منتخبان جامعه بیهوشی، قول مساعدت برای رفع موضوع دادند.

این گزارش می‌افزاید جامعه بیهوشی کشور همانطور که بر بالین بدحال ترین بیماران همواره امیدوارانه تلاش می‌کند بر خود فرض می‌داند تا احقاق کامل حقوق خود دست از تلاش برندارد.

دستور لغو اجرای مصوبه و تعلیق فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت تا اطلاع ثانوی، تجمیع تیم کارشناسی متشکل از انجمن‌های علمی پزشکی برای و ترجمه، تبیین و اجرای بی کم و کاست کتاب ارزش گذاری مرجع موسوم به کتاب کالیفرنیا اقدام عاجل و قطعی در بالینی دانستن رشته بیهوشی، اعلام به سازمان‌های بیمه گر و الزام به اجرای آن از خواسته‌های متخصصان بیهوشی کشور است.

کد خبر 384537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha