دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

مسعود میر: خزان ۹۴ بود که قصه‌های شهرزاد از راه رسید. سریال پرستاره شبکه نمایش خانگی خیلی زود دل مخاطبان را برد و شهرزاد شد محبوب‌ترین سریال آن روزها.

سریال

ارديبهشت سال95 كه قسمت 28 با عنوان قسمت آخر فصل اول توزيع شد، خيال هواداران راحت بود كه فصل دومي هم در كار است؛ فصلي كه توزيعش از پايان خرداد امسال آغاز شد و روز گذشته با عرضه قسمت پانزدهم به پايان رسيد.

  • بزرگ‌آقا و همشيره

بزرگ‌ترين غافلگيري در فصل اول سريال حسن فتحي، مرگ كاراكتر بزرگ‌آقا بود. خلأ ناشي از حذف علي نصيريان آنقدر جدي بود كه حضور بازيگراني چون‌رؤيا نونهالي در نقش عمه بلقيس و رضا كيانيان در نقش شاپور بهبودي در فصل دوم نتوانست مخاطبان را اقناع كند. هرچند اين كاراكترها در پيشبرد داستان و ايجاد جذابيت بار سنگيني بر دوش داشتند اما عدم‌حضور بزرگ‌آقا در فصل دوم بي‌ترديد يكي از اشتباهات استراتژيك سازندگان سريال بود؛ اشتباهي كه حالا با حذف كاراكتر عمه بلقيس در فصل سوم به نوعي شجاعت و هوشمندي براي گروه نويسنده و كارگرداني سريال تعبير شده است.

  • ضعف‌ها، ترديدها

صداي اعتراض‌ها به ضعيف‌بودن فصل دوم سريال خيلي زود شنيده شد. فصل دوم با سه، چهار قسمت آغازين بسيار كند و بلاتكليف باعث شد تا اشتياق شهرزادي‌ها كمي فروخورده شود. اين واكنش‌ها تهيه‌كننده سريال را هم وادار به اظهارنظر كرد. محمد امامي در گفت‌وگويي گفت: «حتي سريالي مثل بازي تاج و تخت هم گاهي دچار افت شده، اما در فصل بعدي، اين افت را جبران كرده و اين اتفاقي است كه قرار است براي شهرزاد هم رخ بدهد و در فصل سوم، شاهد سريال بهتري خواهيم بود.»البته اين حرف باعث نشد تا طرفداران شهرزاد ضعف‌هاي متعدد سريال از گريم و بازي‌ها گرفته تا حضور كاراكترهاي فرعي و فوق‌العاده ضعيف مانند رامين ناصرنصير و اميرجعفري را فراموش كنند. با اين‌همه اما قباد، شهرزاد، شربت شرزه و هاشم‌خان آنقدر خوب بودند كه تماشاگران، فصل دوم را تاب بياورند و به انتظار فصل خوب بعدي بمانند.

  • دوست دارند برگردي

اين تكه از ترانه فندك تب‌دار در سريال، گويي زبان حال همه آنهايي است كه 2سال گذشته را با شهرزاد سر كرده‌اند.
فصل سوم سريال مي‌تواند حكم ريسماني را بازي كند كه هم مي‌تواند قايق شكسته شهرزاد را به ساحل اقبال عمومي بازگرداند و هم طناب دار شهرزاد باشد. فيلمبرداري فصل سوم از روز دهم شهريور آغاز شده و به گفته مدير روابط عمومي اين سريال توزيع آن به‌احتمال بسيار زياد بعد از‌ماه صفر آغاز خواهد شد.

پايان 15قسمتي فصل دوم و توزيع فصل سوم از حدود 2ماه ديگر البته اين گمانه را ايجاد مي‌كند كه سازندگان در تلاشند با توجه به نظرسنجي‌ها و بازخوردهاي مخاطبان، فصل سوم را به سليقه خريداران هفتگي سريال شهرزاد نزديك كنند.

مسعود نجفي اما كاهش استقبال از فصل دوم سريال را چندان جدي نمي‌داند و مي‌گويد: «شايد تفاوت‌هايي در آمار فروش دي‌وي‌دي در فصول اول و دوم داشتيم اما نبايد فراموش كرد كه فروش اينترنتي فصل دوم بسيار قابل اعتنا بوده است. به‌عنوان مثال، نخستين قسمت فصل دوم سريال در لوتوس پلي، 60 هزار بار دانلود شده است.» او البته يك خبر نه‌چندان خوشايند هم براي شهرزادي‌ها دارد. او مي‌گويد: «قطعا علي نصيريان در فصل سوم حضور نخواهد داشت.»

کد خبر 384639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha