مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران آلودگی هوا را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پایتخت دانست که یک‌روزه ایجاد نشده است و باید با برنامه و سازوکار لازم و همراهی و همسویی همه نهادها سراغ آن رفت.

زهرا صدراعظم نوري در بازديد از مؤسسه همشهري به اين مسئله اشاره كرد. وي با اشاره به تأثير‌گذاري روزنامه همشهري در افكار عمومي به تشريح وضعيت آلودگي هوا در پايتخت پرداخت و تأكيد كرد: اگر مبدأ و علت آلودگي هوا را شناسايي كنيم، مي‌توانيم راهكارها را نيز تدوين كنيم، چراكه اين مسئله به‌طور مستقيم با سلامت مردم در ارتباط بوده و رفع اين معضل مي‌تواند كيفيت زندگي مردم را بالا ببرد. اين عضو شوراي شهر همچنين تأكيد كرد: بخشي از مسئله آلودگي هوا به مسائل حاكميتي و دولتي بازمي‌گردد كه بايد در كارگروه‌هاي مشترك به آن بپردازيم.

نوري با اشاره به اينكه معضل آلودگي هوا يكي از اولويت‌هاي اصلي كميسيون سلامت و محيط‌زيست است، يادآور شد: در زمينه آلودگي هوا منابع ثابت و متحرك را داريم كه البته بيشتر آلودگي هوا نيز از منابع متحرك سرچشمه مي‌گيرد. اين عضو شوراي شهر تهران كه سابقه حضور در سمت شهرداري منطقه7 تهران را نيز در كارنامه كاري خود دارد، با اشاره به وضعيت ناوگان حمل‌ونقل عمومي پايتخت گفت:

هم‌اكنون حدود 30درصد ناوگان اتوبوسراني تهران فرسوده است كه بايد نوسازي شود. همچنين تعداد بسيار اندكي از اتوبوس‌ها به فيلتر دوده مجهز هستند. از سوي ديگر مترو بايد توسعه يابد چراكه به دلايل ايمني، نداشتن آلودگي هوا و ترافيك، مردم بيشتر از آن استفاده مي‌كنند؛ يعني بايد كاري كرد كه شهروندان در فاصله 5 تا 15دقيقه پياده‌روي بتوانند به يك ايستگاه متروي فعال برسند. سرفاصله حركت قطارها را نيز بايد به 2 تا 3دقيقه رساند. رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران تأكيد كرد: البته بايد از همراهي و همسويي فعلي مجلس، دولت و شهرداري حداكثر استفاده را كنيم تا بتوانيم بر معضلي مانند آلودگي هوا فائق آييم.

کد خبر 384650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha