همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری با بیان اینکه مردان بیشتر بیمار می‌شوند، گفت: مردان به دلایل مختلف اعم از فرصت کم و مشغله زیاد، کمتر به سلامت فردی توجه دارند.

مردان بیشتر از زنان بیمار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید جلیل حسینی با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار کرد: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و در سال‌های گذشته بیش از ۲۰۰ طرح تحقیقاتی مصوب در زمینه‌های مختلف علوم بالینی، پایه، بهداشت باروری، سلولی و مولکولی داشته است که منجر به انتشار مقالات در ژورنال‌های معتبر پزشکی شده است.

وی افزود: از اهداف مرکز تبادل اطلاعات علمی همکاران و پژوهشگران و آشنایی متخصصین و دانشمندان خارج از کشور با پیشرفت‌های علمی کشور و مراکز تحقیقاتی بوده است که در این راستا پنج همایش بین‌المللی و دو همایش ملی در موضوعات مهم مبتلا به جامعه در زمینه سلامت با عناوین بهبود کیفیت زندگی در زنان یائسه، تنظیم خانواده، رویکرد‌های نوآورانه، بارداری ایمن و تاثیر شرایط محیطی در باروری و ناباروری را تا کنون برگزار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری به موضوع سلامت مردان اشاره کرد و گفت: سلامت مردان نیز موضوع مهمی است که به دلایل مختلف اعم از فرصت کم و مشغله زیاد مردان، توجه کمتر به سلامتی فردی و در معرض قرار گرفتن انواع فاکتور‌های مضر شغلی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان داشت: همچنین استمداد طلبی کمتر از بانوان و احساس رویین تنی مردان سبب شده کمتر به سلامت خود توجه کنند و این درحالی است که مردان بیشتر مبتلا به بیماری‌ها می‌شوند.

رئیس کنگره سلامت مردان افزود: مردان به واسطه نقش ویژه‌ای که در خانواده دارند لازم است به طور خاص به موضوع سلامت خود بپردازند و به همین لحاظ از یک دهه قبل سلامت مردان با اختصاص یک روز یا هفته در جهان به صورت نمادین مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: در ایران نیز در همین مدت ۱۰ ساله در اولین هفته اسفند، هفته سلامت مردان تعیین شده که در کنگره‌های مرکز به مبانی علمی و تعمیق آن پرداخته شده است.

دومین کنگره سلامت مردان و ناباروری مردان ۲ الی ۴ اسفند ۹۶ همزمان با هفته سلامت مردان برگزار می‌شود.

کد خبر 384683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha