همشهری آنلاین: دبیر انجمن خودروسازان از اصلاح مصوبه هیات دولت و معاف شدن خودروسازان از اسقاط خودروهای فرسوده به ازای تولید و شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف خبر داد.

خودرو

به گزارش احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت هیات دولت با درخواست این وزارتخانه موافقت کرده و مصوبه پیشین مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر را لغو کرده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح مصوبه دولت و ابلاغ آن بزودی باید شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی از سر گرفته شود، اظهار کرد: اگر این مصوبه اصلاح نمی‌شد هزینه چند میلیون تومانی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر دستگاه خودروی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، به قیمت فعلی این محصولات اضافه شده و باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی و متضرر شدن مصرف‌کنندگان می‌شد.

به گزارش ایسنا، هیات دولت حدود دو ماه پیش دستورالعمل جدیدی را برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی به ازای اسقاط خودروهای فرسوده مصوب کرد.

طبق این مصوبه خودروسازان داخلی ملزم شدند به ازای تولید و شماره‌گذاری خودروهای سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

پس از ابلاغ این مصوبه اما وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اولین روز فعالیت خود در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شد. در نامه محمد شریعتمداری به اسحاق جهانگیری عنوان شد:" علی‌رغم مذاکرات وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با جنابعالی و اتخاذ تصمیم در زمینه عدم شمولیت اسقاط خودرو جهت خودروهای ساخت داخل به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان (در کنار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت) در جدول مصوبه یاد شده این بند اضافه شده بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید مصوبه مذکور اصلاح و خودروهای تولید داخل از شمول این بند حذف شوند".

با این وجود از ابتدای ماه جاری (مهر ماه) پلیس راهنمایی و رانندگی به استناد مصوبه هیات دولت شماره‌گذاری خودروهای داخلی که مصرف سوخت آنها ۸.۵ لیتر و بیشتر است را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای شماره‌گذاری این خودروها شد.

این خودروها شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶ هستند.

کد خبر 384753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha