مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ تهران از راه اندازی نخستین واحد بازی درمانی دولتی در مرکز جامع خدمات مشاوره بهزیستی تهران خبر داد.

بازی

به گزارش ايرنا، لیلا کریمی در ابن باره افزود: یکی از بهترین رویکردهای مشاوره کودک، بازی درمانی است که در آن از طریق بازی هایی که با کودک انجام می شود ، مشکلات عاطفی، هیجانی و رفتاری او بهبود می‌یابد که البته برای این کار مشاور و روانشناس در کنار کودک حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات بازی درمانی دولتی رایگان است و روزانه ظرفیت پذیرش پنج تا 6 کودک را دارد اما لازم است که ابتدا کودکان هنگام معاینه بالینی روانی از سوی مشاوران، تشخیص بازی درمانی بگیرند و ارجاع شوند و سپس والدین اقدام به نوبت گیری کنند.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای بازی درمانی، 'بازی درمانی کودک محور' است که در آن به بهبود روابط کودک و والد ، پرداخته می‌شود و از طریق آموزش‌ها ، بازی درمانی در خانه نیز ادامه می‌یابد.

سرپرست مرکز صدای مشاور 1480 تهران در پاسخ به این سئوال که آیا مراکز بازی درمانی رایگان نیاز به توسعه بیشتری در کشور ندارند، اظهار داشت: سیاست‌های بهزیستی بر واگذاری امور به بخش خصوصی استوار است و در بخش‌های مشاوره به نیازمندان ، 'یاری برگ' ارائه می‌شود و از سوی دیگر مراکز خصوصی تخصصی کودک و نوجوان در کشور در حال افزایش است که همه آنها مجهز به واحد بازی درمانی هستند.

کریمی یادآور شد: بازی درمانی برای کودکانی که تحت آزارهای جسمی و جنسی قرار می گیرند ، بهترین رویکرد به شمار می رود.

کد خبر 384797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha