چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق تحقیقات دانشمندان برخی از رایحه‌ها ضدافسردگی هستند و به انسان آرامش می‌دهند. سعی کنید از ۷ رایحه‌ای که محققان روی آن تاکید دارند در زندگی روزمره بویی استشمام کنید.

smell

کلید شادی و خوشحالی شاید درست زیر بینی شما باشد. چون دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از رایحه‌‎ها شادی‌بخش هستند. در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کاج

طبق تحقیقات افراد معمولا در تعطیلات زمستانی بوی کاج را استشمام می‌کنند و در نتیجه تکرار آن در مواقع خارج از تعطیلات باعث کاهش استرس می‌شود. ژاپنی‌‎ها حتی در فرهنگشان چیزی به نام حمام جنگلی دارند که در آن مدتی در جنگل قدم می‌زنند و این کار باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود.

  • مرکبات

اگر دوست دارید روحیه‎تان متحول شود سعی کنید بوی مرکبات را استشمام کنید. بوی ویتامین C موجود در میوه‌‌ها باعث می‌شود انسان انرژی بیشتری پیدا کند. تحقیقات نشان دادند بوی لیمو مخصوصا برای کاهش استرس مفید است.

  • کرم ضدآفتاب

بوی ضدآفتاب شما را یاد ساحلی روشن می‌اندازد که در آن تنها هم نیستید. این حس خوب باعث بهتر شدن انرژی‌تان می‎شود و شما را یاد تعطیلات می‌اندازد، یعنی زمانی که در آن بیشتر ریلکس هستید و خوشحال‌تر از همیشه زندگی می‌کنید.

  • علف تازه چیده شده

طبق نتیجه تحقیقاتی در استرالیا بوی علفی که تازه چیده شده فرایندی شیمیایی در بدن ایجاد می‌کند که باعث آرامش می‎شود. این رایحه آنقدر قوی است که می‌گویند حتی می‌تواند باعث جوان ماندن هم باشد.

  • گل

دیدید انسان به بو کردن گلی که در دست دارد معتاد می‎شود؟ مخصوصا اگر آن گل رز یا یاسمن باشد. این بوها باعث کاهش افسردگی می‌شوند و به هر انسانی احساس سرزندگی می‌دهند.

  • نعناع

چربی‌ که این گیاه دارد باعث می‎شود حال هرکسی بهتر شود. نعناع هماهنگ کننده قلب و بدن است و باعث آرامش ذهن می‌شود. تحقیقات نشان دادند ورزشکارانی که رایحه نعناع را استشمام می‌کنند عملکرد بهتری خواهند داشت و تنفسشان بهتر می‌شود.

  • پودر بچه

اگر عاشق بو کردن رایحه پودر بچه هستید خوشحال باشید. متخصصان می‌گویند بوی پودر بچه ما را یاد امنیت و آرامش دوران بچگی می‌اندازد. برای والدین حتی یادآور خاطرات هم هست، دورانی که فرزندانشان کوچک بودند و روزهای پر از امید و زیبایی داشتند.

منبع

کد خبر 384854

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha