همشهری آنلاین: محمد علی نجفی، شهردار تهران بر لزوم افزایش همکاری‌ها با پلیس تاکید کرد و گفت: پلیس جزو لاینفک شهرداری تهران است.

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی صبح امروز در مراسم تقدیر از ماموران انتظامی تهران بزرگ که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: علاقه‌مند بودیم که از مأموران پرتلاش ناجا در سطح وسیع‌تری تقدیر کنیم اما واقعیت این است که به دلیل برنامه ریزی‌های دیرهنگام این مهم محقق نشد و حتی از سردار اشتری دعوت کردیم که در این مراسم حضور یابند، اما طی پیامی عذرخواهی خود را اعلام کرده و به دلیل تعدد برنامه‌های هفته ناجا نتوانستند در این مراسم حضور یابند.

وی با بیان این که نقاط مشترک و مسوولیت‌های یکسانی فی‌مابین ناجا و شهرداری تهران قرار دارد، اظهار کرد: کار ناجا و شهرداری در بسیاری از زمینه‌ها از یک جنس است و تعامل و همدلی این دو نهاد می‌تواند موجب آرامش و آسایش بیشتر شهروندان باشد، چرا که شهروندان از بسیاری از عملکردها و ماموریت‌های این دو نهاد بهره می‌برند و ارتباط نزدیکی با این دو نهاد دارند.

شهردار تهران با بیان این که ارتباط مستمر و گسترده شهرداری و نیروی انتظامی با مردم سبب شده که این دو نهاد به طور مداوم مورد قضاوت مردم قرار گیرند، گفت: این قضاوت صرفا در امور ظاهری و فیزیکی نیست، چرا که براساس نظرسنجی که در شهریورماه انجام دادیم مشخص شد، مردم در کنار توجه به حمل و نقل، فضای سبز شهری و ... به مسائل مربوط به کیفیت محیط زیست و کیفیت اجتماعی زندگی توجه زیادی دارند و از شهرداری انتظار توجه زیاد به جنبه‌های کیفی زندگی خود را دارند.

نجفی با بیان این که در نیروی انتظامی نیز مردم می‌خواهند که در کنار برقراری نظم و امنیت به مسائلی همچون حقوق شهروندی، اخلاق شهری و ... نیز توجه شود، افزود: تحولات دنیای رسانه‌ای و ارتباط زیاد مردم با فضاهای مجازی سبب شده که قضاوت مردم بیشتر شده است و نهادی موفق است که بتواند این تحولات را درک کرده و مطابق تحولات و مطالبات مردمی برنامه ریزی کند.

وی به مثلث شهرداری، پلیس و شهروندان اشاره کرد و گفت: اگر این مثلث به خوبی تعریف شود و هماهنگی و هم افزایی بیشتری ایجاد شود می‌توان کیفیت زندگی مردم را تغییر داد و این هماهنگی‌ها تاثیر معنادار و قابل درکی در زندگی مردم ایجاد می‌کند. همان طور که در آغاز سال تحصیلی این هماهنگی‌ها انجام شد و مردم شرایط بهتری را در وضعیت ترافیکی شاهد بودند.

شهردار تهران با بیان این که مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند که باید آنها را تقویت کرد و با اتکاء به این سرمایه خدمات بیشتری ارائه کنیم، اظهار کرد: نزول کاهش فاصله شهرداری و شهروندان سبب شده که مردم نسبت به تهران احساس تعلق و مسوولیت بیشتری داشته باشند و این مساله نیز در نیروی انتظامی صدق می‌کند، چرا که اگر مردم وارد شوند پلیس می‌تواند از کمک به مردم بهره‌مند شود و امنیت را که به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از ضروریات بشر امروز است، برقرار کنند.

نجفی با بیان این که امنیت ابعاد مختلف دارد و به عنوان یک مقوله بیرونی نباید به آن نگریست، گفت: امنیت بیشتر حس درونی است، چرا که بیشتر جنبه درونی دارد و احساس امنیت می‌تواند در ارتقاء امنیت موثرتر باشد.

وی با بیان این که شهرداری می‌تواند در گسترش امنیت موثر باشد، ادامه داد: در خصوص مباحث اجتماعی نیز شهرداری و پلیس می‌توانند همکاری نزدیکی داشته باشند که یکی از آنها مبارزه با فساد است، چرا که مبارزه با فساد هم در ریشه و هم در ظاهر مهم است و همانگونه که ریشه فساد را هدف قرار می‌دهیم باید با مظاهر فساد نیز مقابله کرد.

شهردار تهران با بیان این که هم برنامه مدیریت شهری و هم شورای جدید شهر تهران مساله مبارزه با فساد در هر نوع و هر شکل است و به عنوان محور اصلی در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: امیدواریم قدم موثری در این راستا برداریم هرچند که در ریشه‌یابی فساد در شهرداری اقدامات کمابیشی انجام شده اما معتقدیم باید در کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات بیشتری براساس برنامه ریزی‌ها انجام شود.

نجفی با بیان این که باید برنامه‌ریزی‌هایی برای عبور از چالش‌های اجتماعی و جلوگیری از تبدیل شدن مسائل به بحران انجام دهیم، گفت: تهران از نظر انضباط اجتماعی در همه جهات رنج می‌برد و امیدواریم بتوانیم با در نظر گرفتن مسائل مختلف کیفیت زندگی در شهر را در ابعاد مختلف هم چون بهبود ترافیک، سد معبر، دستفروشان، کودکان کار و ... انجام دهیم.

وی با بیان این که پلیس یک بخش لاینفک شهرداری است، افزود: امیدواریم با کمک یکدیگر شرایط را به گونه‌ای برسانیم که تنها دغدغه پلیس نبود مجرم باشد و در سایه تعاملات با یکدیگر خدمات موثرتری را به شهروندان ارائه کنیم و قطعا همکاری شهرداری و پلیس در آینده یک نمونه کامل از همکاری‌ها و همدلی‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور سردار رحیمی برگزار شد اعضای شورای شهر از جمله آرمین، رسولی، میرلوحی و علیخانی حضور داشتند که از زحمات سردار رحیمی فرمانده تهران و معاونین‌اش و همچنین یگان ویژه شهرداری تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 384876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha