پیرو درج گزارشی با عنوان «مشروح مذاکرات مجلس از اینترنت حذف شد»در شماره ۷۲۱۹ روزنامه همشهری،مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره دلایل در دسترس نبودن مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی به این روزنامه فرستاد.

در توضيح اين مركز آمده است: مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي هنوز در وب‌سايت جديد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي بارگذاري نشده تا حذف گردد. توضيح اينكه سايت قديمي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي به دلايل مختلف دچار مشكلات فني شده بود و ازدسترس پژوهشگران و محققين ارجمند داخل و خارج از كشور خارج شده بود. لذا كتابخانه مجلس با همكاري بخش فناوري مجلس، وب‌سايت جديدي را طراحي و در تاريخ 3خرداد 1396 به طور آزمايشي راه‌اندازي كرد. از آن تاريخ تاكنون منابع و داده‌هاي گوناگون به‌طور مستمر در حال بارگذاري است. با توجه به امكانات و نيروي انساني موجود تصميم بر اين بوده كه مشروح مذاكرات مجلس ملي، سنا و اسلامي براساس ترتب تاريخي در وب‌سايت جديد درج گردد و تاكنون مشروح مذاكرات مجلس شوراي ملي و سنا به صورت كامل بارگذاري شده و متعاقب آن مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي بارگذاري مي‌شود. بناي كتابخانه مجلس هميشه بر افزايش كمي و كيفي خدمات بوده است نه كاهش آن. در حال حاضر مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي از نخستين جلسه دوره اول تا جلسه 137 دوره دهم، مورخ 7 شهريور 1396 به صورت مكتوب در كتابخانه مجلس موجود و قابل استفاده است و به‌زودي فايل‌هاي ديجيتالي اين منبع مهم مطالعاتي در عرصه قانونگذاري، تاريخ‌پژوهي و پژوهش هاي حقوقي در وب‌سايت جديد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي قرار خواهد گرفت.

نكته ديگر آنكه، مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي با دقت و حساسيت بسيار زياد در اداره كل تدوين قوانين مجلس شوراي اسلامي تدوين و به صورت مكتوب منتشر مي‌شود كه پس از انتشار، هرگونه تغيير يا اصلاح يا ويرايش آن خلاف قانون است، مگر با طي فرايند قانوني و مصوب.

کد خبر 384880

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha