پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه به ادامه طرح جمع‌آوری کودکان کار واکنش نشان داد:

در حالي كه او پيش از اين به همشهري اعلام كرده بود اين طرح متوقف شده است. او گفت: همانطور كه پیش از این هم عنوان شد در جلسه اي كه 11 مهرماه در فرمانداري تهران با حضور فرماندار ونمايندگان دستگاه هاي مختلف از جمله معاون مدير عامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران برگزار شد مصوب شد كه "ساماندهي كودكان كار و خيابان به عهده سازمان بهزيستي و وزارت تعاون باشد" .

ساماندهی كودكان كار كه شامل شناسايي، جذب پذيرش و توانمدسازي آنهاست در آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني به روشنی تعریف شده است. بر اساس این آیین نامه فرد کمتر از ۱۸ سال که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان به سر می‌برد اعم از کودکی که هنوز با خانواده خود تماس دارد و از سر پناه برخوردار است یا کودکی که در خیابان به سر می‌برد و خیابان را خانه خود می‌داند و ارتباط او با خانواده‌اش به حداقل رسيده است کودک کار و خیابان محسوب می‌شود.

آنچه فرمانداری تهران با استناد به مصوبه فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران در مرداد ماه جاری مصوب کرده است شامل متكديان و معتادان متجاهر است که جمع آوری و جذب این جامعه هدف با شهرداري است.

آنچه در نشست 11 مهر مصوب شد و يك نسخه از آن طبق نامه‌اي كه توسط اداره کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه دریافت شده است براي مدير سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران هم ارسال شده است صراحتا ذکر شده "ساماندهي كودكان كار و خيابان به عهده وزارت رفاه و بهزيستي است" که این ساماندهی شامل شناسايي و جذب و توانمند سازي آنها است.

گفتني است در مصاحبه اين جانب كه روز سه‌شنبه انجام شد از جذب و شناسايي كودكان استفاده شد كه به اشتباه در متن چاپ شده دستگيري اين كودكان عنوان شده بود.

کد خبر 384891

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha