همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرده است که بر اساس آن یارانه شرکت‌های بیمه همگانی برای اقشار کم‌درآمد قطع می‌شود. با این فرمان روند لغو قانون درمانی اوباما آغاز می‌گردد.

ترامپ فرمان قطع یارانه شرکت‌های بیمه را صادر کرد

به گزارش دويچه وله، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعدازظهر پنج‌شنبه (۱۲ اکتبر/ ۲۰ مهر) به وقت محلی، فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن پرداخت یارانه دولتی به شرکت‌های بیمه درمانی برای اقشار کم درآمد قطع می‌شود.

"یک پیروزی برای شرکت‌های بیمه خصوصی" این نامی است که رسانه‌های آمریکایی بر اقدام اخیر دونالد ترامپ گذاشته‌اند.

فرمانی که ترامپ آن را امضا کرده، تغییراتی اساسی در بدنه قانون بیمه همگانی باراک اوباما ایجاد می‌کند. این قانون که به Obamacare معروف است تا ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌داد.

مجلس سنای آمریکا با وجودی که جمهوری‌خواهان در آن اکثریت را دارند، تا کنون در برابر طرح‌های ترامپ برای لغو قانون بیمه درمانی اوباما مقاومت کرده بود اما ظاهرا این مقاومت بی‌نتیجه بود.

هدف از فرمان ترامپ بیش از هر چیز تسهیل محدودیت‌های شرکت‌های بیمه است که در قانون "اوباما کِر" مقرر شده بود. این فرمان این امکان را به شرکت‌های بیمه می‌دهد که پیشنهادات ارزان‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند. دموکرات‌ها نام "خرابکاری" بر فرمان ترامپ گذاشته‌اند.

نگرانی مخالفان این فرمان جدید این است که از این پس شرکت‌های بیمه "خدمات حداقلی" با قیمت کم ارائه دهند که می‌تواند تنها برای مشتریان جوان و سالم جذاب باشد. این سیاست در نهایت به این منتهی می‌شود که بیمه درمانی مبتلایان به بیماری‌های مزمن و نیز سالمندان گرانتر شود.

استدلال ترامپ اما طور دیگری است. او معتقد است آزادی بیشتر در تعیین تعرفه بیمه باعث رقابت بیشتر می‌شود و در نهایت انتخاب‌‌های متعددی را در برابر مشتریان بیمه قرار می‌دهد. او گفته است: «میلیون‌ها شهروند از این فرمان سود خواهند برد.»

جمهوری‌خواهان با آنکه اکثریت را در هر دو مجلس آمریکا در اختیار دارند تا کنون موفق نشده‌اند قانون بیمه همگانی اوباما را لغو کنند. این کار یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

به همین دلیل ترامپ تصمیم گرفت شخصا وارد عمل شود. فرمانی که رئيس‌جمهور آن را امضا کند به اندازه یک قانون مصوب کنگره محکم نیست به همین دلیل متخصصان معتقدند این فرمان با مخالفت‌های زیادی روبرو خواهد شد.

از طریق قانون بیمه همگانی اوباما بسیاری از شهروندان آمریکایی این شانس را پیدا کردند که بیمه درمانی داشته باشند. درصد افرادی که بیمه درمانی ندارند پس از طرح اوباما از ۱۶ به ۹ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 384902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha